PDA

Vis full versjon : klakke lyd ved hard sving på tomgang D5252t v70



meduza18
09/02/15, 23:12
Hei
når eg står helt i ro på tomgang, og svinger hardt till venster eller høyre kommer det ett jævligt rassle/kakkle lyd på høyre side av motor.
tok av lokket på servo pumpa men det såg ikkje ut att det kom derifrå.


kan det komme fra svingningsdemparen/remhjulet som sitter på veiva, for vett den er dårligt.
samme lyd kan komme av og till når eg ruse den.


Takker for svar.

Sagen
10/02/15, 18:04
Ikke enkelt å komme med noe direkte fasitsvar men.. Er det ved fullt rattutslag du mener lyden kommer? Min første tanke er servopumpe.. Jeg ville først og fremst skiftet servoolje, om det er lenge siden det er gjort. Om det ikke hjelper, så svingningsdemper. Men, synes det er pussig at det kan være den. Men som du sier, du veit den er dårlig, så like bra å bytte den og sikkert? Noe annet som kan gi i fra seg lyd, er når du ved fullt rattutslag treffer styrebegrenserne. Men, det er igjen som oftest i litt fart at lyden fra de kan komme..

meduza18
15/02/15, 20:25
det va faktisk svingningsdemparen/remhjul,
kjørte en to timers tur, og akkurat når eg kom hjem og parkerte så hørte eg, det slura og eg stoppet bilen med engang og , der va den løs.

så om noen har en svingningsdempar/remhjul med bra gummi, så si i fra.

Sagen
17/02/15, 17:52
Når jeg får lest ordentlig hva du først skriver, så gir jo det mening.. Var litt for slurvete med lesinga mi, og tenkte på strammeren til multireima. Har bytta den selv. Forskjellen var at på min var det full stopp med en gang, så det var rimelig enkelt å se hva det var :)