PDA

Vis full versjon : Strømtom over natten



Norhagen
07/02/15, 19:37
98mod v70r awd.
Plutselig tom for Strøm over natten.
Tror ikke noen lys har vert på.
Batteriet er nytt.
Noen tips?

Svirre
07/02/15, 20:15
Prøv å mål deg fram for å se hvilken sikringskurs det går strøm over. Hvis du ikke finner noe så kan det være dynamoen som synger på siste verset.

gswede
07/02/15, 20:59
Sjekk at ikke lampa i hanskerommet blir stående på. Burde ikke tømme batteriet over natten. Jeg hadde dette problemet og det ville tømme batteriet over en uke..

850GLTsilver
07/02/15, 23:56
Over natten?

Nesten garantert releet til innsprutdysene/motorelektronikken.
Dette grå releet som sitter oppunder kanten over kjølevifta har det med å bygge grop/vulkan på kontaktflatene med tiden, for så å "sveise" seg sammen.

Norhagen
08/02/15, 00:03
Startet bilen og kjørte 5min
Parkerte ca Kl 24
Prøvde og starte Kl 13 da var spenningen på 7.6v

Luddemann
08/02/15, 00:13
Er det mye ekstramontert stasj som subbwoofer, lys ol kan dette ha en tendens til å trekke strøm selv om det ikke er aktivert. I såfall vist det ikke er koblet på rett måte, og evt rett på batteriet... Sier ikke at det er det, går greit med stasjet mitt, men det er en mulighet.
Er det dynamoen som er sliten vil batteriet tappes under kjøring også, ikke bare over natten. Kan du kjøre etapper på 30 min uten at kjørelys/kupelys ol begynner å blinke el forsvinne er dynamoen ok ihvertfall.
Men må lete etter noe som "lekker" strøm. Lite godt svar men.. :P

Svirre
08/02/15, 00:19
Grunnen til at jeg nevner dynamo, er fordi V70'n til tante nettopp hadde samme problem. Ladet fint som den skulle under kjøring, men når motoren stoppet opp så ble batteriet flatt på under 12t.

Norhagen
08/02/15, 00:34
Kjøpte bilen for 14 dager siden så har kun skiftet Spiller og Lykter. Dette er flyttet over fra den gamle så feilen ligger ikkje i dette.
Fant nå ut at nedre minus kabel til motorblokk er av ved kabelsko. Ser og at lyset i instrumentpanelet blir svakere når eg slipper gassen

Svirre
08/02/15, 00:59
Kjøpte bilen for 14 dager siden så har kun skiftet Spiller og Lykter. Dette er flyttet over fra den gamle så feilen ligger ikkje i dette.
Fant nå ut at nedre minus kabel til motorblokk er av ved kabelsko. Ser og at lyset i instrumentpanelet blir svakere når eg slipper gassen

Kan være "normalt", men skal ikke ha betydning for en strømtjuv.