PDA

Vis full versjon : Clutch tar tak med en gang



Testdriver
25/06/10, 17:18
Har vært å prøvekjørt en 940LT i dag. Bilen var bra den, men clutchen tar tak med en gang man slipper opp pedalen litt. På alle andre biler jeg har kjørt har clutchen alltid tatt tak lenger opp enn denne bilen. Man blir jo fort vant med dette, men holdt på første gangen å kvele den på grunn av dette:p

Det jeg lurer på er om det skal være sånn på disse bilene? hvis ikke, hva kan være feil?

kermitt
25/06/10, 17:31
det der kan du vel stille inn på skifte gaffelen?

gull pilen
25/06/10, 17:56
eventuelt en runde med lufting av clutsj systemet..
har godt av litt fersk bremse veske av og til det og...

Instruktionsbok
27/06/10, 12:40
Min er helt lik, kvelte den første gang jeg skulle prøvekjøre, hehe :) Men har ikke merka noe antydning til at noe ikke er som det skal være.

jonass
27/06/10, 14:26
Jeg har det justert slik at bare ytters clutchen tar tak, i tillfelle man skulle være uheldig og ikke trampe nok i travle giringer:D

metrakit
27/06/10, 14:54
clutchen skal i teorien ta når pedalen er 2/3 ute

TeamBørnOut
27/06/10, 15:39
Hvis slangen utvider seg når du trykker den inn så skjer dette. gammel slange = dritt...

Testdriver
27/06/10, 19:01
Jeg fikk spurt selgeren ut om dette. Han sa det var væske som rant forbi stempelet (?) når pedalen ble trykt inn, væska rant tilbake når pedalen var oppe. Jeg husker ikke helt men jeg mener det var slik han sa det, og at det kostet 1500kr for ny clutchpumpe/stempel (?)
Er som sagt ikke helt sikker, men mener det var det han sa.

Bilen ble forresten kjøpt og er fornøyd sålangt :)

Testdriver
27/06/10, 19:39
Jeg har det justert slik at bare ytters clutchen tar tak, i tillfelle man skulle være uheldig og ikke trampe nok i travle giringer:D
Jepp det er det som er skummelt, at man ikke rekker å trampe clutchpedalen helt inn ved travle giringer :p
Men jeg får ta meg tid til dette inntil videre :)

Hvordan justerte du clutchen?

jonass
27/06/10, 19:44
kula på utlølser arma er for langt inne. Slik at slaven står "feil".

Testdriver
27/06/10, 19:49
kula på utlølser arma er for langt inne. Slik at slaven står "feil".
Dette skal jeg sjekke opp :)