PDA

Vis full versjon : ECM-135F Luftmassmätare. För låg signal, D5244T7



aarnes
05/02/15, 22:46
Denne feilkoden settes innemellom, spesielt på 4/5gir med lavtturtall og tung høyrefot.
Får "Motorsystem service erfordras" men bilen går ikke noe dårligere. etter to-tre sopp/start forsvinner den fra kjørecomputer.
bare å ignorere eller bør jeg bytte LMM?

ECM-135F Luftmassmätare. För låg signal, D5244T7

Villkor
Styrenhet motor (ECM) övervakar kontinuerligt att luftmassmätarens signal är rimlig och följer luftmassmätarens karaktäristik.
Om styrenhet motor (ECM) detekterar att signalen från luftmassmätaren är felaktig sätts felkoden.
Observera att fel på virvelspjället kan orsaka att felkoden sätts.
Felkoden är diagnostiserbar vid motor igång.

Ersättningsvärde
Momentbegränsning.
En beräknad luftmassa används.
Felorsak
Om felkod ECM-135F har blivit satt tillsammans med ECM-1507 beror felet antagligen på läckage på en slang eller anslutningen mellan turboaggregatet och insugningsventilerna.
Fel läge på kamaxel.
Skadad luftmassmätare.

Felsymptom
Körning/Dålig prestanda/saknar kraft Försämrad prestanda.
Meddelande i textdisplay

C.Erstad
06/02/15, 08:49
Felkoden kan även orsakas av en skadad laddtrycksgivare.
Kontrollera att laddtrycksgivaren är riktigt monterad och inte lossnat.
Kontrollera laddtrycksgivarens kontaktstycke och anslutning med avseende på kontaktresistans och oxidation

Sjekk gjerne at virvelspjeldet er i orden og.

aarnes
06/02/15, 09:11
Virvelspjeld ble byttet i September, hele pakka, så der bør alt være i orden

Jimmen
06/02/15, 22:45
Samme hos meg.

Skjedde etter jeg bytta til Biltema LMM.. Helt i orden med orginal del!

Men er en stund siden den har kommet nå, virker som det kommer når det passer seg selv.

aarnes
06/02/15, 22:58
Samme hos meg.

Skjedde etter jeg bytta til Biltema LMM.. Helt i orden med orginal del!

Men er en stund siden den har kommet nå, virker som det kommer når det passer seg selv.

er bilen din original?

Jimmen
08/02/15, 18:43
er bilen din original?

Tenker du på chip?
Helt orginal uten chip eller noe.

Svirre
01/12/16, 15:05
Blåser liv i denne tråden igjen. Har samme feilkode på min og har eksaktsamme problematikk som trådstarter har opplevd. Er samme motor (T7 med manuell) med 421'kmpå telleren. Virvelspjeldet på min bil har IKKE blitt bytte, selv om det er defekt. Står mest sannsynligvis åpent, men kan joha lukket seg..

LMM har jeg lest av verdiene, og de skal visst være korrekte.

Kopierer bildet av feilkodene jeg har på bilen. Primært ECM-135F og ECM-1517 som kommer når motoren nøler litt. ECM-6665 dukker også opp ifm dette.
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/12/2.jpg

Per Turbo
01/12/16, 15:23
CRC har en LMM rens, prøve det først?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svirre
01/12/16, 15:36
CRC har en LMM rens, prøve det først?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kan godt prøve dette, men et par mekanikere mener at virvelspjeldet er første steg. Jeg skal gjøre et par tester i kveld, før jeg svir av ytterligere 3000kr i flere deler :p

Per Turbo
01/12/16, 16:06
Er vel ett lite stag der som pleier å ryke om jeg ikke husker feil


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svirre
01/12/16, 17:18
Er vel ett lite stag der som pleier å ryke om jeg ikke husker feil


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det var borte når jeg kjøpte bilen. Har det ikke montert da det ikke utgjør noen nytte på virvelspjeldet. Har uansett bestilt nytt spjeld m/tilbehør, så blir å gå løs på en runde før jul.

Jimbojama
01/12/16, 21:18
Har samme problemet selv, og virbelspjeldet står på lista mi fremover også. Bare vente til vi har tatt over hus med garasje, og få unna etterkontrollen først. =p Er jo lov å håpe at andre har løst problemene sine i mellomtida, så det blir ren plankekjøring for meg. =)