PDA

Vis full versjon : Frostveske Volvo v70 2005 D5



gekofix
30/01/15, 13:29
Hvordan type frostveske skal jeg fylle på? Den ser gul ut? Er det ethylen eller propylen som skal være på disse bilene?

aarnes
30/01/15, 14:37
grønnturkis den originale hvertfall.
KOster omtrent det samme som det du får hos bilextra osv.

C.Erstad
30/01/15, 14:49
grønnturkis den originale hvertfall.
KOster omtrent det samme som det du får hos bilextra osv.

Og er den beste du kan bruke ;)

gekofix
30/01/15, 15:19
Jeg var innom volvo og kjøpte en liter orginal volvo frostveske. Det er ethylen, farge grønnturkis. Jeg har volvo orginal gul og den skal i følge volvo ikke blandes med andre en volvo orginal gul. Den gule har tilsetninger som den grønnturkise ikke har. Begge er ethylen basert. Noen telefonener senere og kanskje litt klokere har jeg fylt på volvo gul, egentlig til penta diesel. I flg. en bekjent hos Volvo i Torslanda så sparte jeg meg selv og bytte varmeregisteret da dette ofte gikk tett ved blanding av de to. Who knows. Bil er enkelt. Kjemi er komplisert.

locked
30/01/15, 18:43
I flg. en bekjent hos Volvo i Torslanda så sparte jeg meg selv og bytte varmeregisteret da dette ofte gikk tett ved blanding av de to. Who knows. Bil er enkelt. Kjemi er komplisert.
Det er i alle fall stor sjanse for at det er tilfelle, for det har blitt skifta ein del slike register opp gjennom åra. Inkl. min egen bil.