PDA

Vis full versjon : Blir sendt til søppelside når man trykker på vccn link på google!



Daruu
28/01/15, 01:19
Sikkert ikke posta riktig, men følte jeg måtte poste det ett sted ihvertfall...
Noen ganger i det siste når jeg søker på noe volvorelatert på google, å går inn på en tråd på vccn, så har jeg havna på myfilestore.com
Dette skjer kun fra google og kun når jeg prøver å gå inn på (gamle) vccn tråder.
Prøvde å google problemet, å fant disse her trådene:
http://www.vbulletin.com/forum/forum/vbulletin-3-8/vbulletin-3-8-questions-problems-and-troubleshooting/409497-my-website-is-redirected-to-myfilestore-com
http://www.vbulletin.com/forum/forum/vbulletin-4/vbulletin-4-questions-problems-and-troubleshooting/389965-google-re-direct-clicks-to-my-forum-to-myfilestore-com
http://www.vbulletin.com/forum/forum/vbulletin-4/vbulletin-4-questions-problems-and-troubleshooting/389819-vbulletin-3-x-and-4-x-redirect-security-exploit
En med tilgang burde sikkert sjekke dette, virka som en særdeles luguber side...

volvoRsport
28/01/15, 09:19
"aarnes" oppdaget dette for noen dager siden, han og "gaupe" er på saken.

Daruu
28/01/15, 12:56
Okei, da blir det vel orden på det etterhvert :)

Liland
05/02/15, 09:36
Er det noe jeg kan gjøre for å unngå dette?
Synes ikke noe on å avvise alle damene som vil chatte med meg når jeg trykker meg inn på vccn via google :rolleyes:

aarnes
05/02/15, 17:48
Er det noe jeg kan gjøre for å unngå dette?
Synes ikke noe on å avvise alle damene som vil chatte med meg når jeg trykker meg inn på vccn via google :rolleyes:

gå direkte inn på vccn.no og velge forum derifra ser ut til å unngå søppla.

Liland
05/02/15, 18:31
Jojo, men om man googler noe volvorelevant så finner man ofte en vccn link og trykker seg inn på. Det er da jeg får alle slags tilbud [emoji14]

aarnes
05/02/15, 22:38
Jojo, men om man googler noe volvorelevant så finner man ofte en vccn link og trykker seg inn på. Det er da jeg får alle slags tilbud [emoji14]

Hehe ja, er fullstendig klar over det..
Skal prøve å få oppgradert forumet asap til en nyere version.

aarnes
10/02/15, 00:47
Jeg har nå slettet div. dritt som har kommet inn i forumsoftwaren, og mine tester viser at man ikke lenger blir sendt til nevnte sider.
Fint om de av dere som har opplevd det kan rapportere tilbake her om det er bra eller om man fortsatt blir sendt til søppelsider.

R-M-I
10/02/15, 09:29
OM man blir sendt til de sidene, er det bare å trykke tilbake og klikke på linken på nytt, da kommer man til riktig side i allefall :)

aarnes
10/02/15, 15:46
OM man blir sendt til de sidene, er det bare å trykke tilbake og klikke på linken på nytt, da kommer man til riktig side i allefall :)

hehe joa, men det skal jo ikke være sånn...
tenker mest på de som søker på ting & tang på google, og får opp treff på vccn, så trykker de på linken og kommer rett inn på nakne damer og annen drit.
Fremstår som veldig useriøst og vedkommende velger å lukke alle sider som kom opp.

Daruu
10/02/15, 20:48
Ble akkurat sendt til samme sida igjen.

aarnes
10/02/15, 20:51
Ble akkurat sendt til samme sida igjen.

Ok takk for svar. da er det ikke i orden :-( da må jeg fortsette leitinga

aarnes
11/02/15, 23:09
Har kjørt inn en sikkerhetsoppdatering idag - fint om noen kan bekrefte her om videresendingen fortsatt er her, eller har blitt borte.
(Jeg skal sjekke selv også)

Daruu
12/02/15, 21:05
Prøvde bare såvidt nå, å det ser ut som det er borte sålangt ihvertfall :)

heum
13/02/15, 17:40
Prøvde å google noe nå bare for å sjekke og kom rett inn på myfilestore.com.. Har vært sånn i en god stund nå og kan bekrefte at det hjelper å trykke tilbake og trykke på linken på nytt :)

Daniel V
13/02/15, 19:14
I dag ble jeg plutselig videresendt til adultfriendfinder.org

Yttervik
15/02/15, 19:01
Kom også inn på ei side med tits osv, dette fra iPhone, så det er ikke bare PC det gjelder. Men hvis det ligger i forum-programeringen så nytter det vel ikke hvilken plattform man bruker.

Marius Nilssen
18/02/15, 15:08
Var redd det var noe adware som sendte meg til disse sidene men er visst mange som har dette problemet.
Blir fortsatt sendt til enten myfilestore eller adultfriendfinder.
Har ikke noe imot sistnevnte men blir fort litt feil hvis den sida kommer opp når jeg sitter på skolen
eller når jeg skal finne en salgstråd til far min :p

øyvind andre
23/02/15, 22:36
Veit ikke om det er noe av det samme, men får denne feilmeldinga når jeg bruker Opera nettleser. funker fint etter jeg har trykt på "Overse denne advarselen"

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/02/949.jpg

THolandsli
23/02/15, 22:39
Får samme melding i Opera jeg og. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

aarnes
23/02/15, 22:42
Det er pga den scammen som er nevnt i denne tråden ja.
Jobber hardt med å finne ut av det, men desverre ikke veldig enkelt å få fjernet det.

aarnes
23/02/15, 23:30
Gjort en endring nå.
Fint om folk kan fortsette å rapportere.

Ang. den meldingen i opera får jeg gjort lite med.
en russisk søkemotor som har meldt det inn til Opera.

Børge Vikebø
25/02/15, 15:43
Fint å sitte på jobb og få blåst opp et sett pupper på skjermen.. Så ja, det er fremdeles feil på verdensvebben..

The Bear
26/02/15, 16:04
Fekk opp ei ganske fin dama når eg trykte innpå ein link i sta :D

Marius Nilssen
26/02/15, 16:46
Kom inn på adultfriendfinder igjen.
Denne gangen var det ny dame som viste litt mer :P

Roy
28/02/15, 10:55
I dag er problemet tilbake, fleire som får det?

aarnes
28/02/15, 12:04
I dag er problemet tilbake, fleire som får det?

jada, fler som opplever det.

jeg fortsetter å tråle kode.

kermitt
01/03/15, 12:11
Får også opp det der. Må innrømme at den dama som kom opp var en bra start på dagen!

Svirre
01/03/15, 13:16
Jeg opplever det ikke, men det har nok noe med at jeg bruker AdBlocker. På tlf. kom jeg inn på denne siden.

Marius Nilssen
01/03/15, 14:51
Har adblock også men får opp den siden nesten hver dag :/

aarnes
01/03/15, 22:55
Jeg jobber aktivt med å løse dette, og er nå i dialog med yandex (russisk søkemotor, høres suspekt ut, men de er ratet meget høyt når det gjelder å bekrefte sikkerhet på websider).

Uansett, jeg har gjort ytterlige en endring idag og venter på at yandex skal scanne forumet på nytt.

I mellomtiden; de av dere som benytter opera, eller andre som får opp melding om at forumet er "unsafe" - se bort i fra dette, det er ikke farlig - bare irriterendes.

aarnes
04/03/15, 16:16
En gledelig nyhet,
igår kveld/natt fant vi koden som hadde infisert forumet. denne ble fjernet umiddelbart og Yandex har bekreftet at forumet er "rent" altså uten noen form for virus eller malware.
Til dere som bruker Opera; advarselen blir borte ila ettermiddagen idag.

;) :cool: :D

Svirre
04/03/15, 16:24
Flott arbeid!

Skårholen
04/03/15, 21:51
Flotters, regner med at forumet ikke tjente noe på reklamen uansett. Det er jo litt synd da, for da kunne jeg gjerne bli sendt til en søppelside hver gang jeg skal inn på forumet via google.

aarnes
04/03/15, 21:53
Flotters, regner med at forumet ikke tjente noe på reklamen uansett. Det er jo litt synd da, for da kunne jeg gjerne bli sendt til en søppelside hver gang jeg skal inn på forumet via google.

haha, skikkelig ikke. det vi tjente var div. blacklists rundtom på www. men de er heldigvis på vei bort nå som siden er bekreftet trygg.
Dog kunne vi tjent bra med cash på redirect til flotte damer :D

Marius Nilssen
14/03/15, 02:05
Ble nettopp redirecta til adultfriendfinder igjen :/ Bruker safari på iphone hvis det er til no hjelp.

aarnes
14/03/15, 09:15
Ble nettopp redirecta til adultfriendfinder igjen :/ Bruker safari på iphone hvis det er til no hjelp.

Dæsken, vi har blitt Hijacka igjen. men denne gangen vet jeg hva jeg skal gjøre :)

aarnes
14/03/15, 09:29
Da skal det være i orden igjen.

For de som måtte lure hvorfor det skjer;

"Thanks/takk"-funksjonen har sårbarhet som gjør at noe/noen skyter inn kode i forumet. (Den versjonen som vi kjørte)
Jeg har oppgradert den til siste versjon nå, som forhåpentligvis har tettet dette sikkerhetshullet.

Henrik V.S
15/03/15, 00:16
Ble redirecta til samme side jeg også i kveld, fra safari nettleser.

Marius Nilssen
15/03/15, 01:04
Ble også redirecta til myfilestore nå. Brukte chrome på PC....

aarnes
15/03/15, 09:33
http://forum.vccn.no/showthread.php?69032-Takk-funksjonen-midlertidig-deaktivert-grunnet-sikkerhetshull&p=941487#post941487

Liland
29/10/16, 13:13
Når jeg går inn på forumet på ipad (via nettleser) blir jeg i det siste sendt runt til søppelsider, konkurranser appstore åpes til div spill og greier. Er det jeg eller dere som har fått rusk i maskineriet? Skjer kun på VCCN.

mrstfu
29/10/16, 14:26
Vi har hatt litt problemer med dette i det siste, og det jobbes kontinuerlig med å løse det. Vi setter stor pris på tilbakemelding som dette.

aarnes
31/10/16, 15:12
Evigvarende problem fordi folk liker å gjøre livet surt for andre :-)
Har fjernet driten igjen og er i kontakt med vBulletin for å unngå dette i fremtiden.

Utfordringen er at vi er oppdatert til siste versjon på aboslutt alt, men alikevel er det noen som finner en vei inn :-(