PDA

Vis full versjon : Volvo 940 95 mod FK. Vil ikke tenne når bilen skal starte. Chippet, justerbar WG



mrsinder
27/01/15, 09:47
Hei.
Har Ecotrim-chip og en justerbar wastegate på min FK-motor som nå lader 0,85. Bilen har gått helt fint, helt til søndag som var nå. Bilen går bare rundt på starteren og har ikke antydning til å tenne.
Etter å ha pusset i fordelerlokket som så ganske slitent ut var det to antydninger til at den tente, men ingenting etter dette. I tillegg er isolatorene på tennpluggene røde, altså der det egentlig er hvitt og/eller brunt :)

-Bensin-releet klikker og jeg hører pumpa
-Prøvde med startgass, ingen antydning til liv
-Luktet både bensin og startgass etter å ha kinnet bilen en god stund, så bensintilførselen må være ok
-Tennkabler er 1,5 år gammelt, byttet dette selv og de ser ok ut.

Jeg har Beru standard plugger, usikker på varmeverdi. Jeg burde vel egentlig hatt tennplugger som tåler mer varme etter å ha trimmet opp FK-motoren?
Fordelerlokk, rotor, kabler og plugger er 1,5 år gammelt. Chippet bilen og byttet WG for 3 måneder siden.

Får i alle fall nytt fordelerlokk, rotor og nye plugger i ettermiddag og håper at bilen kommer til å fyre igjen i kveld.
Har noen vært borti tilsvarende problem? Det er en automat om det skulle ha noen betydning :)

Liland
27/01/15, 12:23
Høres ut som at det kommert til å bli greit når du får på nye tenningsdeler ;)

eab
27/01/15, 14:25
Har du skrudd ut og sett på pluggene? Og sjekket at du faktisk har gnist? Hvis det lukter bensin så er nok pluggene søkkvåte og sylindrene fulle av drivstoff. Skal litt til å få fyr på det..

mrsinder
27/01/15, 19:43
Aldri hørt Volvoen fyre så fort som etter jeg bytta rotor, plugger og fordelerlokk i stad. Fyrte på første forsøk :)
Målte litt over tenningsanlegget og, fant noen rare verdier på en av pluggene og inn til fordeleren. Har nå på ngk plugger med en 7-er verdi. Han jeg handlet av på mekonomen mente jeg burde ha en titanium plugg av No slag med fire tennpunkter istedet for et siden bilen er chippet. Tenker å bestille det i morgen, noen erfaringer med slike plugger? :)