Svirre
25/01/15, 23:28
Vel, en litt diffus sak i V70'n jeg har. Når jeg vrir tenningen fra pos 0 til pos II, så lyser alt som det skal med en gang. Radioen starter, vinduer, speil, varmeapparatet, lys i dashbordet mm., men med en gang jeg får start på motoren, så vil ikke dette lyse av og til. En sjelden gang så virker alt umiddelbart. Den har vært slik siden jeg kjøpte bilen, men nå har den gått fra å være borte i 5-20 sek, helt opptil en 10 min kjøretur. Ingen feilkoder i VIDA på dette.
Har også forsøkt å vri tenningen til pos 0 i fart, og så vri tilbake i pos II -> samme regla. Jeg tenkte først på at det kan være et relé som ikke er som det skal være, men da burde det har fuska når motor ikke går heller. Samtidig så lurer jeg på om dette kan være noe som har en sammenheng med glødinga på bilen, at den skal ha "førsteretten" på strømmen fram til glødinga er ferdig. Noe der? Eller kan dynamoen begynne å tulle (tenker på signalet ut på D+).
Noen som har opplevd slikt?
Har også forsøkt å vri tenningen til pos 0 i fart, og så vri tilbake i pos II -> samme regla. Jeg tenkte først på at det kan være et relé som ikke er som det skal være, men da burde det har fuska når motor ikke går heller. Samtidig så lurer jeg på om dette kan være noe som har en sammenheng med glødinga på bilen, at den skal ha "førsteretten" på strømmen fram til glødinga er ferdig. Noe der? Eller kan dynamoen begynne å tulle (tenker på signalet ut på D+).
Noen som har opplevd slikt?