PDA

Vis full versjon : Sideblinklys



Micha
25/01/15, 16:39
Hei, hvordan åpner jeg denne (sideblinklys) uten å ødelegge plasten eller lakken eller noe annet? Jeg har klart å ødelegge en sånn på en Toyota en gang for mange år siden. Bildet er ikke min bil men bare et eksempel.

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/01/779.jpg

Erlend
25/01/15, 16:45
på min 850 så var det bare å dra den ut, med litt forsiktig jokking frem og tilbake, så vidt jeg husker da :P hehe. det klipset på baksiden av skjermen blir fort sprøtt og knekker veldig fort

Micha
25/01/15, 16:53
Ja var akkurat sånn jeg klarte å ødelegge en på en Toyota også, plasten bare knakk før jeg rakk å tenke, haha.. Må vel være en smartere måte å gjøre dette..? :) Finner ikke så mye om disse lyktene andre steder på nettet heller...

Svirre
25/01/15, 18:03
Du får kjøpt "plastikkjepper" til slike ting. Genial sak som riper opp minimalt.
Uansett så kan du prøve å bryte litt på bakdelen slik at du får ned en liten tynn flattrekker. Da kommer du til klipsen. Alltid lett for den som kan det, men sprø plastiskk er alltid vanskelig.

Micha
25/01/15, 18:31
Jeg klarte det! Og det var enkelt... Studerte en svensk bruksanvisning her og gikk ut i mørket og klarte det på 3 sekunder :) Man skal ikke ta på den tynne oransj plastdelen, men på den sorte og litt tjukkere plastdelen som er på sidene (''listene'' liksom, hva skal man kalle det....), og så skyve lykten mot døra, og da løsner den med en gang :) Det var så enkelt at jeg ble flau over at jeg først spurte her.
Lyspære på høyre hadde gått, så var fint å lære dette i dag, hehe...
.

Hypnotisk
25/01/15, 19:35
På min v70 åpnet jeg døra og tok hånda på baksiden av skjermen, klemte inn klipset og skjøv den ut :)

Micha
25/01/15, 21:06
Hehe morsomt... vet ikke om det er mulig på min 850 å gjøre det sånn som du beskriver, men kan se på det en gang :) I hvert fall har det nå vist seg å være en veldig enkel sak å åpne disse sidelyktene fra utsida.