PDA

Vis full versjon : Haster. defekt bensinrør ifra filter å frem på 89 240 sedan



Turbo Bjarne
23/01/15, 20:48
Hei:) trenger litt raske svar her, bensinplastrøret som går ifra bensinfilteret under bilen å frem, hvordan er dette å bytte ut med en vanlig bensinslange? hvor ender den i motorrommet? på min så hadde den nippelen i filteret rusta hul i, å sliter nå veldig med å få slangen innpå den nye, derfor tenkte jeg å bytte den ut med en vanlig bensinslange. noen som vet dimensjoner eller har noen gode tips? haster litt siden dette er på bruksbilen.


På forhånd tusen takk for svar å hjelp:)

Mvh Thomas

2førr10
05/02/15, 15:26
Bør vel unngå å bruke lange lengder med slange under bil.. legg opp nytt kobberrør, 5mm burde vel funke greit på en gasser :)

TurboNoob
05/02/15, 21:55
89 modell står det, så det er nok garantert innsprøytning. 8mm(utvendig mål) kobberrør holder.

ss242
05/02/15, 22:06
Vanlig gummislange vil ikke komme gjennom en eu, men muligens en stålomspunnet gummislange vil?

Turbo Bjarne
20/03/15, 00:39
Takker for svar:) bilen er ute å triller igjen:) men vet noen om det orginale plast bensinrøret er å å kjøpt nytt med de niplene i hvær ende? ifra filteret å til innsuget:)

Daruu
20/03/15, 00:42
Det var å få kjøpt på volvo for noen år siden, men usikker på om det fortsatt er noe de skaffer.
Kobberrør med flens i hver ende fungerer ok

Beachee
23/03/15, 08:34
Enten bytter du nippel, eller kjøper nytt rør... Enten ifra en skrot eller nytt. Kjøpte et rør ifjor... kom på rundt 1000,-. Delenr.: 1367523 som er bensinrør b230f opp til -1990
Bensinslange er ikke tilrådelig...

Turbo Bjarne
14/07/15, 10:14
takker for svar:) var nipplene med på det nye røret da?

Øyvind G
14/07/15, 11:49
Tips:

Plastrøret som brukes her er helt likt som plastrørene som brukes på trykkluftsystem og Dieselsystem på lastebiler. Drar du innom et lastebilverksted så får du dette ganske billig.

Nippelene er bare presset på. For å få av de gamle bare skjærer du bort slangen. For å presse de på den nye slangen holder du fast slangen og banker på nippelen (smør gjerne litt før du slår de på). Er du usikker på dette så kan sikkert verkstedet hejlpe deg med akkurat dette hvis du har med nippelene.

Turbo Bjarne
25/07/15, 22:33
Takker for svar, skal innom å undersøke jeg:)