PDA

Vis full versjon : Skifte toppakning.



Aagejr
22/01/15, 20:31
Er det noen son har byttet toppakning på en v70 2.0 T 2002 modell. Er det veldig mye arbeid/vanskelig

Takk for svar...

aarnes
22/01/15, 22:38
Avgjør det selv :-)

http://forum.vccn.no/dokumentasjon/toppakning_b5204t5.pdf

Aagejr
22/01/15, 22:54
Takk for svar. Fremstår som en jobb for en som vet hva dette går ut.

aarnes
22/01/15, 22:55
Mye demontering.
Tror jeg hadde kjøpt meg en ny motor i Sverige istedenfor om den måtte byttes :p

Thomazz
22/01/15, 23:05
Satt inn T5[emoji2] funker visst å bruke gamle hjernen med chip?

locked
24/01/15, 01:41
Ingen stor sak å skifte toppakning egentlig, det er litt skruing og så er det ein fordel/nødvendig med spesialverktøy for demontering av toppdeksel/låsing av motor og kamakslar.

Har gjort det sjølv på ein 1999modell 2.0T og den motoren er meir eller mindre identisk. Samtidig med toppakningsbytte byttar ein gjerne oljefelle og rørpakke til denne samt registerreim og evt. vannpumpe.

Går med lite deler til denne jobben, er mykje flytande pakning samt nokre o-ringar. Bytt også kamakseltettingar.

Aagejr
25/01/15, 14:36
Ja lite fristende å sette bort dette til kr. 16.000,- i hvertfall.

Aagejr
02/02/15, 17:06
Tenkte å dele dette med dere for morro.

Fikk pris fra Kverneland i Tr.heim. De skulle ha kr. 41.291,- for å bytte toppakning og ventiltettningene.

Så det lønner seg definitivt å skru selv.....

eab
02/02/15, 18:03
Jeg velger lett to kvelder i garasjen, hvis alternativet er å betale over 40000kr! Det er jo omtrent like mye som bilen er verdt.

locked
03/02/15, 22:59
Tenkte å dele dette med dere for morro.

Fikk pris fra Kverneland i Tr.heim. De skulle ha kr. 41.291,- for å bytte toppakning og ventiltettningene.

Så det lønner seg definitivt å skru selv.....
Det er idioti, viss du fekk det skriftlig bør du ta det opp med Volvo Norge! Dei prøvar jo å lure deg trill rundt, muligens til å kjøpe ny bil!

C.Erstad
04/02/15, 10:57
Det er idioti, viss du fekk det skriftlig bør du ta det opp med Volvo Norge! Dei prøvar jo å lure deg trill rundt, muligens til å kjøpe ny bil!

Treng ikkje å væra idioti sjølv om ein gjer feil.

Har har du fått feil pris. Du har fått begge jobbene fra grunnen av. Toppen er allerede demontert. Så du skal nok bare betale deler + arbeid for å bytte ventiltetninger.
Men du havner nok i 25-30 tuden kan eg anslå.

Aagejr
05/02/15, 22:15
Har overhode ikke tenkt å sette bilen inn der. Skal faktisk skru selv når det blir sommer og varmt. Synes nå prisen var temmelig komisk.....

Dessuten er det altfor mye bil igjen av V70'en. Så å bytte er overhode ikke noe tema.

locked
06/02/15, 00:25
Treng ikkje å væra idioti sjølv om ein gjer feil.

Har har du fått feil pris. Du har fått begge jobbene fra grunnen av. Toppen er allerede demontert. Så du skal nok bare betale deler + arbeid for å bytte ventiltetninger.
Men du havner nok i 25-30 tuden kan eg anslå.
Det er ganske opplagt at ansvaret for å slå sammen desse to jobbane ligg på verkstedet og ikkje kunden. Ein må faktisk kunne forvente såpass av eit merkeverksted.

C.Erstad
06/02/15, 07:52
Det er ganske opplagt at ansvaret for å slå sammen desse to jobbane ligg på verkstedet og ikkje kunden. Ein må faktisk kunne forvente såpass av eit merkeverksted.

Så det er ikke mulig å gjøre en feil mener du?
Vi er tross alt mennesker vi og ;)

locked
06/02/15, 18:22
Så det er ikke mulig å gjøre en feil mener du?
Det er ikkje snakk om å gjere feil, men å enten lure kunden eller rett å slett vere så sløv og fraværande på jobb at du ikkje ser fram og bak på en bil.

Eg veit ikkje om du har same eller tilsvarande jobb, men virkar for at du følte deg truffet av kritikken...

eab
06/02/15, 18:29
Kundebehandlerne er vel så vandt til at ting koster enorme summer at de ikke løfter øyenbryna når å skifte toppakning og noen ventiltetninger kommer fram som over 40 lakser på dataskjermen :)

Svirre
06/02/15, 20:15
40k er vanlig pris for den type jobb som det er her. Både på merkeverksted og andre verksteder. Utrolig nok, men sant..

Aagejr
07/02/15, 10:01
Billigst var Mekonomen i Trondheim til kr. 16.000,-. Så en kan konstatere at det spriker litt i prisingen her i byen..vel snart varmt å sommer.....