PDA

Vis full versjon : Bluetooth og original spiller.



Cadnet
21/01/15, 22:08
Hallo :D

Jeg er både ny her på forumet og ny som Volvo-eier :)
Jeg har en V70 2005-modell, som jeg er meget fornøyd med :)

Bruker til daglig en Samsung Galaxy S3 telefon, selv om det sitter original telefon i bilen.

Det jeg lurer på er om det finnes noen måte å koble til min telefon opp mot det originale anlegget i bilen, via Bluetooth eller annet ?
Kan jeg få telefonlyden ut gjennom bilens høyttalere på noen måte ?

Kunne tenkt meg å bruke den originale telefonen i bilen, men har ikke mulighet til
å få flere sim-kort på samme nummeret.....jeg har allerede hovedkort og tvillingkort, da jeg bruker begge i jobben :)


Med hilsen
Svein Erik Sæhli
Moelv - Hedmark

sekse
21/01/15, 22:24
Jeg er ganske fornøuyd med GROM-audio. Jeg styra litt med å få det til å fungere da det er litt sensitivt for dålig kontakt på kablene og så må det være rett programvare. Fikk god hjelp via epost av kundesuporten dems.

Sjekk ut: http://www.gromaudio.com/

aarnes
21/01/15, 23:09
Grom-BT3 er en meget fin sak :)

Cadnet
22/01/15, 10:46
Hei igjen :)

Tusen hjertelig takk for svar :)
Jeg sjekker ut Grom sin løsning :)

Kenut88
24/01/15, 10:56
Bruker denne i min, fungerer veldig bra.
http://acb.no/Details.asp?ProductID=3138

TommyG
24/01/15, 12:32
Bruker denne i min, fungerer veldig bra.
http://acb.no/Details.asp?ProductID=3138
Den er jo en del rimeligere enn Grom sin. Noen som har prøvde de opp mot hverandre, eller i alle fall har prøvd begge løsningene?

locked
24/01/15, 12:45
Jeg er ganske fornøuyd med GROM-audio. Jeg styra litt med å få det til å fungere da det er litt sensitivt for dålig kontakt på kablene og så må det være rett programvare. Fikk god hjelp via epost av kundesuporten dems.

Sjekk ut: http://www.gromaudio.com/
Eg har og ein slik i bilen min, den fungerte OK dei første to åra, men etter at eg oppgraderte programvaren i sommar så har den fungert rett og slett heilt eksemplarisk! :-D

mstrandbo
24/01/15, 12:48
Også veldig fornøyd med min Grom. Kjekt å ha handsfree telefon og :) fungerer akkurat som man forventer seg.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

locked
24/01/15, 12:53
Eg har ikkje montert mikrofon og brukar heller ikkje handsfree. Har ein eldre Samsung telefon i holdar som brukast til Spotify, navigasjon osv. Den er uten simkort men er online gjennom 4G routeren i bilen. Eit kanonbra system. Slik sett har eg ikkje bruk for DAB radio sidan eg har all verdens internettradio tilgjengeleg.

Kenut88
24/01/15, 17:39
Har også montert tlf mikrofon til den fra acb, fungerer veldig bra. Det som er irriterende ervat man må svare/legge på med "neste sang" tasten. Grei lyd under samtale. Også usb/aux på denne

TommyG
24/01/15, 20:33
Har også montert tlf mikrofon til den fra acb, fungerer veldig bra. Det som er irriterende ervat man må svare/legge på med "neste sang" tasten. Grei lyd under samtale. Også usb/aux på denne

Det hørtes noe snodig ut. Har du kontaktet acb ang dette?

Sent fra min Nexus 7 via Tapatalk

Kenut88
25/01/15, 16:27
Hva mener du høres snodig ut. Hvis det er tlf som må svares med "next" er dette helt naturlig med tanke på at boksen kun er koblet på cd vekslerinngang. Å tlf knappene kun kommuniserer med den integrerte org tlf.

TommyG
25/01/15, 16:41
Det kan så være, men jeg syntes å huske at tlf knappene på rattet fungerte på mobilen når jeg hadde grom på min forrige bil.

Sent fra min Nexus 7 via Tapatalk

aarnes
25/01/15, 17:02
Det kan så være, men jeg syntes å huske at tlf knappene på rattet fungerte på mobilen når jeg hadde grom på min forrige bil.

Sent fra min Nexus 7 via Tapatalk

På GROM fungerer det, men ikke på den boksen fra ACB.
jeg ville heller kjøpt GROM - vesentlig mer gjennomført.
Evt så har du Imiv Classic - enda bedre på alle måter, men koster også det dobbelte.

TommyG
25/01/15, 18:02
Ser ut til at det blir grom igjen på meg og ja.

Men hva er det med imiv som er bedre?

Øyvind G
25/01/15, 18:48
Hva er forskjellen (negativt og posittivt) mellom BT3 (http://www.amazon.com/Audio-Bluetooth-Adapter-Auxiliary-Android/dp/B00EA7DR2M#productDetails) og USB3 (http://www.amazon.com/Select-Android-Bluetooth-capable-adapter/dp/B00PYYCG90/ref=pd_sim_sbs_e_8?ie=UTF8&refRID=18ZYZ28SZ5BMBCWVD4G6)?


Er det noen i Norge som selger disse adapterene?

TommyG
25/01/15, 20:02
såvidt jeg har skjønt, er det at du, dersom du har android telefon, kan spille musikk du har lagret i telefonen, i mp3, flac, og en del andre filformat, via usb. for å få til dette må du bruke en medfølgende app. Du kan også streame fra spotify over usb med en liten fix. (dette sluttet å fungere for meg etter at jeg oppdaterte til android 5).
Dersom du har iphone, eller kun har tenkt å bruke blåtann, er det ingen grunn til å gå for USB3 versjonen. Bruker du blåtann, så har du og handsfree.

Øyvind G
25/01/15, 20:28
Jeg har en Samsung telefon og bruker Wimp til musikk. Har planer om å bruke BT, men det er greit å ha de andre alternativene som f.eks AUX og USB der også i tilfelle BT ikke fungerer slik jeg ønsker (kvalitet, dekning osv). Handsfree delen er jeg ikke så opptatt av.

mstrandbo
25/01/15, 20:33
Jeg har ihvertfall hatt null problemer med kvalitet eller dekning som du sier med Blåtann. Brukt det i halvvannet år nå vel, og det er bare fryd og gammen. Boksen kommer dog også med USB, så hvis jeg vil kan jeg plugge inn en pinne med musikk skulle jeg ikke finne på å bruke blåtann.
Kan også pare GROM'en med flere telefoner, så man trenger ikke en lang prosess for å bytte telefon. Bare å sette seg i bilen, slå på tenninga og de er para sammen.

Øyvind G
25/01/15, 20:37
Jeg har ihvertfall hatt null problemer med kvalitet eller dekning som du sier med Blåtann. Brukt det i halvvannet år nå vel, og det er bare fryd og gammen. Boksen kommer dog også med USB, så hvis jeg vil kan jeg plugge inn en pinne med musikk skulle jeg ikke finne på å bruke blåtann.
Kan også pare GROM'en med flere telefoner, så man trenger ikke en lang prosess for å bytte telefon. Bare å sette seg i bilen, slå på tenninga og de er para sammen.

Høres veldig bra ut. Går det ann å deaktivere handsfree?

mstrandbo
25/01/15, 20:38
Ja, i telefonen på den spesifikke blåtanntilkoblinga så kan du velge hva som snål overføres. Der kan du deaktivere feks samtaler.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

TommyG
25/01/15, 20:42
jeg kan ikke si at jeg kunne sette fingeren på noen forskjeld på lyden enten det var via usb eller blåtann. Aux får du vel til begge

Torsen67
25/01/15, 22:35
Vil denne acb-adapteren være grei nok hvis man bare skal koble til en DAB-adapter via AUX?