PDA

Vis full versjon : Motor og gir fra V70 '00 over i '94 850



bottis
17/01/15, 11:52
Som tittel..
En kjenning 2 min unna har vraka sin V70 T5 AWD, men dette er da den nyere typen.
Hvordan passer ting over i '94 850? Er veldig fin innvendig, og motor og gir er berga.

Rcar
18/01/15, 18:56
Som tittel..
En kjenning 2 min unna har vraka sin V70 T5 AWD, men dette er da den nyere typen.
Hvordan passer ting over i '94 850? Er veldig fin innvendig, og motor og gir er berga.

Passer dårlig, veldig dårlig !
- Dvs fysisk passer det jo helt fint i chassis - men må flytte over hele el. nett, klima, bensin rør, pumper, rele og ja..........stort sett absolutt alt.
Men har du god tid er det absolutt mulig.
Men må sveise litt også - om du skal få festet AWD opphenget bak.

Tror jeg hadde solgt 850 og kjøpt meg en AWD bil, om ikke tanken er å gjøre et værsting prosjekt ut av det ;)

Rcar

bottis
18/01/15, 21:19
Tenkte meg det ja.. ;)
Har ærlig talt ikke sett noe særlig på Volvo fra dette årtusenet, så jeg så ganske kjapt at ting og tang ikke var som det skulle være i motorrommet :)
Men er vel ikke så veldig mye som går overens vil jeg tro? Tenker da mest på interiør nå.

Og når jeg tenker meg om..har ikke du, Rcar, AWD-understell fra eldre V70?
Syns jeg så det på annonsen din på på finn.

Edit:

Liker å skru og ikke alltid ta den enkleste veien, er morsomt å ha noe å bruke de små grå på ;)

Rcar
19/01/15, 13:46
Hei
Det drivverket jeg har er fra en 1999 V70, førstegangs registrert i 1998.
Altså det siste drivverket til AWD som ble levert på denne plattformen.

Ja, kan være gøy å skru (kanskje helst med nye deler ;)), men hadde IKKE giddi å flytte alt over for å ha det som helt vanlig bruksbil...

Stolene passer de, men det er forskjell på airbag i seter, kontakter o.l.

Mvh Rcar

bottis
22/01/15, 10:57
Men airbagene trenger vel ikke aktiveres?
Har kun airbag i ratt nå, også er selvfølgelig strammere til setebeltet tilstede.

Rcar
22/01/15, 12:01
Var det et spørsmål til tenkt meg ????

Nei, aktiveres gjør de først når det smeller ;)

Nei, fra spøk til revolver; Det er hele el nettet som må byttes...så gjør man det kan man jo likeså godt sette på kontaktene til airbagene også ?
- Til både ratt, passasjer og seter.

Morgis
22/01/15, 14:28
1999-2000 ble vel canbus introdusert i v70. så det meste er forskjellig. elektroniske gasspjeld, andre utvekslinger, ny topp med VVT ?....

Rcar
23/01/15, 18:19
1999-2000 ble vel canbus introdusert i v70. så det meste er forskjellig. elektroniske gasspjeld, andre utvekslinger, ny topp med VVT ?....

Stemmer som Morgis også sier.
Så alt elektrisk basert må over.
Mao MYE jobb.
MYE som kan gå galt.
Men MYE å lære ;)

Hans Erling Nysted
23/01/15, 19:49
Hei er det noen her inne som har byttet innfesninga til bakstilling på volvo 850 og er det vanskelig .svar ønskes ,m.v.h.hans