PDA

Vis full versjon : Kjøpe drosjekjørt XC70 D3?



p10
16/01/15, 22:43
Jeg er på leting etter ny bil. Volvo XC70II oppfyller kravene om god plass, 4wd og 2000kg hengervekt.

Har kommet over en 2011mod D3 med rundt 300 000km på telleren til rett over 250 000kr. Bilen har splitter ny automatkasse.

Har lest her på forumet at biler som runder 300 000km og har komplett servicehistorikk kan man føle seg relativt trygge på.

Er det noen som har erfaringer med vedlikeholdsutgiftene på slike biler som dette etter at de har rundte 300 000km?

orfaman68
26/01/15, 21:13
Eier sjøl en drosjekjørt XC 70 D5 fra 2008. Etter min erfaring dykker di fleste ting opp mellom 200 og 300.000. Slik var det også på bilen min. Bilen føles akkurat som ny. Men du burde regne med mange småting, du enten kan leve med, eller burde fikses. Du får ingen sted en garanti for biler som har gått over 300.000. Eneste, jeg hadde den kjente generatorreim havari, og bilforsikringa mi overtok helfden. Det var likevel 47.000,- Det finnes mye elektronikk i disse biler, og feil der pleier å være dyrt, i tillegg er det ikke alt for mye, du kan fikse sjøl. Mekanisk kan man fikse mye sjøl.
Girkasse i bilen din er ny, veldig bra. Hvordan er det med registerreim ? Bremser, bærearmer... Er det jevnt slitasje på dekkene ?
Bilen min har nå gått rundt 330.000km, og jeg hadde nok valgt detsamme bil igjen. Men, 250.000,- kan være realistisk, likevel hadde jeg ikke betalt mer en maks 210.000,- for en bil som har gått såpass mye. Da burde du prute litt, en slik bil er ikke lettsolgt...

Morgis
27/01/15, 08:41
Drosjebilene får langt mer omsorg enn en privateid bil.
Min 2009 har rullet 520000 på samme motor og gir, og går klokkefint enda.
Førerdør hadde seget litt, så den shimset jeg opp.
Førervindu var slitt i vindusmekanisme, så den byttet jeg.

Man merker fort om bilen har blitt tatt vare på.

p10
10/06/15, 21:52
Vurderer fortsatt denne bilen da den fortsatt er til salgs, og prisen begynner å bli riktig!

Dagens spørsmål er: hva slags utstyr kan jeg forvente å finne i en 2011 XC70 D3 Kinetic med Driver Support og Herregårdspakke?

Stig-Arne
11/06/15, 07:55
Kinetic er jo ingenting å rope hurra for. Egentlig veldig overraskende at en taxi har kinetic utgave.

Du får jo elektrisk bakluke, 12 volt bagasjerom med i herregårdspakken. Driversupport vil jo si adaptic cruisekontroll, filskiftevarsel, BLIS.

p10
11/06/15, 17:32
Rettelse: ikke Kinetic, men Summum!

p10
13/06/15, 18:25
Det nærmer seg kjøp mer og mer. Jeg lurer på hvordan jeg finner ut om bilen har hatt Volvo on call tidligere? Dersom jeg har forstått riktig, så må bilen ha blitt levert med dette fra fabrikken for at jeg skal kunne bruke f.eks heater-appen?

Lurer også på om noen har erfaringer med den integrerte telefonen i XC70en? Regner med jeg må ha et eget simkort for å bruke den?

SagaPer
13/06/15, 19:33
Bilen leveres kun med Volvo on Call originalt. Ingen ettermontering.

De jeg har snakket med sier at original integrert telefon er meget bra i og med at du har GSM-antenne på taket (haifinne). God dekning altså.

p10
13/06/15, 20:24
Bilen leveres kun med Volvo on Call originalt. Ingen ettermontering.

De jeg har snakket med sier at original integrert telefon er meget bra i og med at du har GSM-antenne på taket (haifinne). God dekning altså.

Må jeg kontakte Volvoforhandler for å finne ut om den ble levert med on call?

SagaPer
13/06/15, 20:34
Volvo on Call lampe sitter i panel over speil i taket. Uansett viktig å få skrevet ut prod.spek på en bil du vurderer å kjøpe.

p10
13/06/15, 22:13
Å det får jeg ved å henvende meg til en Volvoforhandler?

SagaPer
13/06/15, 22:18
Som sagt.

p10
13/06/15, 22:25
Som sagt.
Ok! Takk for tipset. Skal skaffe dette mandag! Når jeg så har fått tak i dette, hva ser jeg etter? Med andre ord, hvorfor mener du at dette er viktig?

Morgis
15/06/15, 07:38
Hva med R-design ? :)
Like mye plass, AWD og 2tonns tilhengertrekkvekt

http://www.finn.no/finn/car/used/object?editAd=true&finnkode=60599328

th3-1nonly
15/06/15, 11:37
Bilen leveres kun med Volvo on Call originalt. Ingen ettermontering.

De jeg har snakket med sier at original integrert telefon er meget bra i og med at du har GSM-antenne på taket (haifinne). God dekning altså.

Dette kan jeg skrive under på, det er svært god dekning med Telenor på disse bilene, sett at de ikke har endret på komponentene siden min ble produsert. Manglende dekning med telefon? Fremdeles godt og klar signal med telefonen i bilen. Du trenger et simkort, men leverandøren din kan ordne deg et tvillingkort, da har du samme nummer i bilen og på telefonen. Telefonen er svært god lyd på og er en svært velkommen handsfree, men den kan være litt "iffy" Jeg vet ikke om det skyldes leverandøren min og tvillingkortet, men det hender en skjelden gang at telefonen i bilen ikke ringer selv om mobilen uler som et helvete. Det er også en SMS funksjon i bilens telefon, men jeg har sluttet å motta meldinger på tvillingkortet tror jeg.

Uansett, har du muligheten til å få en telefon, ta den.

Ellers med bilen så skal det ikke være problem å kjøpe en taxi-kjørt sak, mest sannsynlig ikke brukt til "til-og-fra" butikken småkjøring så du er nok trygg der, en moderne diesel er ikke særlig glad i slike småturer.... Er det en Automat så vil du kanskje få skiftet oljen på den, vet av erfaring at Volvo sine autolater kan være litt kjipe om de er dårlig vedlikeholdt. EDIT: Ser at den var ny på denne, men hold et øye med den og vedlikehold den godt.
Det er en evighetsmaskin, så er serviceboken tilstede og fylt ut, så bør du være god som gull. Bilene går til de kommer over en knekk hvor alt mer eller mindre er nytt eller byttet uansett, så km-stand i mine øyne er ikke til annet enn pruting.

SagaPer
15/06/15, 13:23
Dette kan jeg skrive under på, det er svært god dekning med Telenor på disse bilene, sett at de ikke har endret på komponentene siden min ble produsert. Manglende dekning med telefon? Fremdeles godt og klar signal med telefonen i bilen. Du trenger et simkort, men leverandøren din kan ordne deg et tvillingkort, da har du samme nummer i bilen og på telefonen. Telefonen er svært god lyd på og er en svært velkommen handsfree, men den kan være litt "iffy" Jeg vet ikke om det skyldes leverandøren min og tvillingkortet, men det hender en skjelden gang at telefonen i bilen ikke ringer selv om mobilen uler som et helvete. Det er også en SMS funksjon i bilens telefon, men jeg har sluttet å motta meldinger på tvillingkortet tror jeg.

Uansett, har du muligheten til å få en telefon, ta den.

Ellers med bilen så skal det ikke være problem å kjøpe en taxi-kjørt sak, mest sannsynlig ikke brukt til "til-og-fra" butikken småkjøring så du er nok trygg der, en moderne diesel er ikke særlig glad i slike småturer.... Er det en Automat så vil du kanskje få skiftet oljen på den, vet av erfaring at Volvo sine autolater kan være litt kjipe om de er dårlig vedlikeholdt. EDIT: Ser at den var ny på denne, men hold et øye med den og vedlikehold den godt.
Det er en evighetsmaskin, så er serviceboken tilstede og fylt ut, så bør du være god som gull. Bilene går til de kommer over en knekk hvor alt mer eller mindre er nytt eller byttet uansett, så km-stand i mine øyne er ikke til annet enn pruting.

Hehe, det blir nesten som med en flymaskin dette. Etter noen år så er hele doningen som ny der det meste av deler er erstattet. Bortsett fra motoren kanskje. :-)

Tommen
15/06/15, 14:55
Det med simkort i bilen gjør det vel vanskeligere å bruke flere telefoner i bilen? Hvis det er flere i husstanden som bruker bilen, f.eks. Da fungerer det bedre med blåtann.

p10
15/06/15, 17:58
Du trenger et simkort, men leverandøren din kan ordne deg et tvillingkort, da har du samme nummer i bilen og på telefonen. Telefonen er svært god lyd på og er en svært velkommen handsfree, men den kan være litt "iffy" Jeg vet ikke om det skyldes leverandøren min og tvillingkortet, men det hender en skjelden gang at telefonen i bilen ikke ringer selv om mobilen uler som et helvete

Telenor har bekreftet det du skriver om tvillingkort. Hvordan funker dette i praksis? Vil begge telefonene ringe dersom jeg mottar et anrop?

th3-1nonly
15/06/15, 18:14
Telenor har bekreftet det du skriver om tvillingkort. Hvordan funker dette i praksis? Vil begge telefonene ringe dersom jeg mottar et anrop?
Det stemmer, du kan ikke ringe opp den ene telefonen med den andre. Samme nummer på to enheter. :-)

Sent from my D6603 using Tapatalk

SagaPer
15/06/15, 18:59
Hos Telenor ringer tvillingkortet 2-3 ring etter hovedkortet. Du kan selv velge om sms skal gå til tvilling. Alt dette styres fra Min side hos Telenor.

p10
15/06/15, 21:28
Finnes det en oversikt over hva de forskjellige utstyrskodene betyr? Bilen har en hel haug med utstyr som jeg er usikker på om jeg faktisk har og hva det eventuelt er! F.eks: 2240 adm.family aftermarket FOH TT V.