PDA

Vis full versjon : Registerreimskifte diesel



olepeder
16/01/15, 21:46
Jeg har søkt og ikke funnet svar så jeg tar sjansen på å poste et spørsmål.
Jeg skal skifte regreim på en 2007 V70 med 126 hk diesel. Er det noen spesielle ting å passe på eller spesialverktøy som trengs for å låse registeret? Jeg har ikke skiftet på den motoren før.
Må sentermutteren på reimskiva av? Den skal strammes med 300 Nm ser jeg, så jeg har ikke momentnøkkel som går så høyt for å sette den på igjen.

JP_Ra©ingTeam
16/01/15, 22:27
Jeg har søkt og ikke funnet svar så jeg tar sjansen på å poste et spørsmål.
Jeg skal skifte regreim på en 2007 V70 med 126 hk diesel. Er det noen spesielle ting å passe på eller spesialverktøy som trengs for å låse registeret? Jeg har ikke skiftet på den motoren før.
Må sentermutteren på reimskiva av? Den skal strammes med 300 Nm ser jeg, så jeg har ikke momentnøkkel som går så høyt for å sette den på igjen.

trenger ikke noe spesial verktøy, for utenom Motholdet til Vibrasjonsdempern.. ( reimskiva ) (Om du skal sette den på plass igjen med Momentnøkkel)
OG ja.. den må av.. Merket til Veiva sitter på Navet innenfor, så blir vanskelig å kunne se det uten og ta av reimhjulet
300Nm hørtes mye ut.. mener å huske det var 180Nm .. men om du har en OK mutter trekker så gjør nok den samme jobben

olepeder
16/01/15, 22:40
Takk, jeg har en bra trekker som visstnok skal klare 1000 Nm.
Noen ide om tidsbruk for en gjennomsnittlig amatør?

autod
17/01/15, 00:57
Er en 2 timers jobb med bytte av vannpumpa også.Bytt nå for all del simmeringene , når du først gjør denne jobben