Vis full versjon : Får ikke liv i original subwoofer
Hei, jeg får ikke lyd i subwoofer (original)
Sikring er hel (har målt!)
Det lyser i forsterkeren men subben er helt død. Tips?
Har du ettermontert, eller har det funket før..?
Om den har fungert før kan jo subben blitt deffekt, eller om du har ettermontert må du vell ha software..
Monterte den i nybilen i dag, har fungert før?
Vet du med sikkerhet at jeg må ha software?
Ledningene var ferdig opplagt fra originalt av.
For å være helt ærlig så er jeg ikke sikker men vil anta det, er flere poster om det her inne.. Søk ivei så finner du vel ut av det :)
Nå har jeg ikke personlig erfaring med original sub, men i følge tegningene trenger den kun strøm (to røde ledninger) via sikring 13 i dashbord, styresignal fra HU-x03 via REM (fiolett ledning) og lydsignal fra bakhøyttalerne (fader man til kun lyd i front kommer det ingen lyd fra sub).
Jeg trodde softwaren kun endret innstillingene på equalizer i spilleren.
Har du sjekket monteringsanvisningen (http://accessories.volvocars.com/sv-no/V70(00-08)/InstallationInstruction/Document/VCC-152633-1/2005/D5/Automatic/default/V70%20(00-08)%202005)?
Mulig at 2005 har noen endringer i REM?
Jeg kan bekrefte at den ikke trenger software.
Ettermonterte på min '05 uten software. Litt forandringer med ledningsmatta før og etter '05 bare.
Er ikke den subben der jeg har, får strøm til forsterkeren. Må vel prøve en annen høyttaler for å se om jeg får noe liv ut fra forsterkeren :-)
Er det noen plass man kan få kjøpt kun bass elementet om det er gåent?
For nok ikke det. Men så en kar på svxc.se som bytta elementet med et anna. Ikke Volvobranda, altså.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Subwoofer skal være mulig å få tak i som reservedel, men ikke kit.
Delenr: 8648371
Kan også bekrefte at det ikke trengs software idet hele tatt for å få den til å spille.
Sjekk at alle kabler er koblet i, samt justering på selve wooferen, har du sjekket at den ikke er skrudd i bunn?
Eg har ein mistanke om at SW for subwoofer også påverkar generatoren på dei som har smart alternator. Har ikkje fått bekrefta mine mistanker.
Har nå testet en annen høyttaler på forsterkeren til subben, og det virket :-) så subben er død.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.