PDA

Vis full versjon : V70N, 2007, Gløderele Feilkode



regeli
13/01/15, 11:12
Kjøpte en V70 2007 modell her før jul og her rett før jul merket jeg at den harklet rett etter start når det var rundt 0 grader.
Jeg plugget inn VIDA Dicen og leste følgende koder ut:

2690, Dysefeil, Sylinder 3
6662, Gløderele 2 feil.
6663, Gløderele 3 feil
7700, Feil på motorstyring

Denne ble kjøpt av forehandler og etter nyttår leverte jeg den inn til Volvo forhandler der jeg kjøpte den.
Der fant dem ingen feilkoder påstår dem og temperatur var da rundt 8 grader.

Leste av feilkoder i dag, og første og siste kode er nå borte. Ca. 2 grader i luften.
Det med motorstyring vet ikke om kan ha med siden er chippet?

Har 5 måneder igjen på garanti, men har ikke tid til å levere fra bilen hele tiden da trenger den til jobb frem og tilbake.
Så, er det mye jobb å bytte gløderele eller pluggene? Hva er det som forårsaker de feilkodene mest? Dyre deler?
Tror jeg tar Dyse nr. 3 og for sikkerhetskyld med samme er i gang.

GMV
13/01/15, 11:39
Høres ut som en eller fler defekte glødeplugger.

aarnes
13/01/15, 12:17
Dette er ikke feilkoder fra VIDA så det er vanskelig å si.
MEN:
Den første kan du få dersom bilen ikke gløder ordentlig, da får den mistenning ofte på en sylinder.
Den siste kommer når bilen er chippet.
Så det gir mening - den feilstarter når det er kaldt, fordi ikke alle glødepluggene fungerer som de skal. på 8grader er det ikke nødvendig å gløde.

regeli
13/01/15, 15:42
Var innom en annen Volvo avdeling i dag, der jeg pleier å gå. Glødeplugg 2 og 3 ble ohmet, var helt gåen og byttet. Forrige sjappe fant ikke feil og tilstandsrapport kan ikke tas seriøst.

Blir nok en sjekk hos NAF før garanti går ut :)

GMV
13/01/15, 15:49
Se der ja ;)

regeli
13/01/15, 19:15
Sjekket tidligere screendump og ser at en annen feilkode som heter CME-1F00 (ECM, Software Faulty Signal) var og inne her før jul.
Den er ikke der nå, men den var for en måned siden og så har blitt slettet.

Kommer den og av chipping?

aarnes
13/01/15, 21:41
Jepp, det gjør den.
kommer ofte tilbake om du kjører litt ekstra hardt

regeli
13/01/15, 21:51
Jepp, det gjør den.
kommer ofte tilbake om du kjører litt ekstra hardt

Takk for svar :)