Vis full versjon : (Evolve_88) Sølnan sitt Volvo 240 88mod 1JZ prosjekt.
Her blir det litt oppdateringer om 240n som blir en banebil etter hvert.
Satt i en FD motor med Turbo og det berømte 300hk oppsettet. Drivverk var M90 med sveisa stoppring på 3. gir å sinter lammel.
Planer om å:
- sette inn 1JZ
- W58/59 girkasse( hiace kasse)
- Skikkelig bensinsystem
- kjøling av motor å bremser
- Større bremser
- Hydraulisk brekk
- Bur å godkjente stoler
- Coilovers foran å bak
Det som er gjort med bilen er:
- Tatt av hengerfeste
- Ribba ut bakseter
- Flytta batteri bak (mangler å feste det fast )
- Satt i Truetrac i bakakslingen
- Justerbare moment stag
- Tårnstag å torpedo stag
- Tilpassa intercooler fester
BILDER KOMMER :) 4789
Div fra demontering for å få ut gamle motor.
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/01/381.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/01/382.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/01/383.jpg
Modifisering av plass til cooler. Sia det skal en sekser inn så er det greit å ha plass foran der :)
Naturchips
11/01/15, 22:02
Følger med her ;)
Bildene i posten over fungerer ikke hos meg :)
Bare følge med:-) Skal sjekke på dataen angående bilder jeg :-)
Planer om å:
- sette inn 1JZ
- W58/59 girkasse( hiace kasse)
- Skikkelig bensinsystem
- kjøling av motor å bremser
- Større bremser
- Hydraulisk brekk
- Bur å godkjente stoler
- Coilovers foran å bak
vet du hvilke hiace girkassa kommer fra? ;)
Japp ;-) 96mod. Er vel fra hi-clas eller var det var. Åssen det?
kjekt å vite ;) sikker billige og solide kasser. passer den rett på 1jz'n eller?
Holder ikke så lenge som Supra/soarer kasser R154 å v160. Men holder vel 400-450 hk. Fikk kassa kasta etter meg så :-)
Å må bytte clutchhus til 1jz hus
Aha løst kløtsjhus?
noe å tenke på om getragen ryker, bare å gå bak loven å finne en rustete hikak å plukke ut ny kasse :P
Er løst ja :-) Samme kasse sitter i Supra med sugemotor. Men hiace har en som heter w58 og w59. Men så si samme kassa :-)
Aha.
Blir tøft det her, skal følge med ;)
Blir litt smått til å begynne med. Men kommer seg nok :-) Venter på motor skal komme til Norge bare :-)
Mye må man ut med for en 1jz a? ;)
Varierer litt ser jeg. Men alt fra 7 til 14000,-. Skal gi rundt 12000,- for min. Kommer ann på om det er VVT på motor også.
aha. den er vel ganske lik 2jz motoren den, bare lit mindre volum? må bare spør ;)
Helt riktig, slaglengde å topp sånn grovt sett:-)
Fikk mail fra importøren av motoren i går. Og får den i midten av februar tenker jeg. Og har fått tak i clutchhus til w58 kassa. Slenger inn noe bilder fra vaskehallen der bilen å kassa ble spylt. http://forum.vccn.no/img-dump/2015/01/678.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2015/01/679.jpg
Da har motor blitt henta. Står klar på verksted gulvet for å sett over. Prøve å dra inn 240en så motorfester kan tilpasses senere til uka. Fått feil clutch hus også, så må skaffe et som passer.
Litt lite som skjer her da jeg nesten ikke er inne her. Men har da begynt på bilen igjen. Fått rett clutch hus og alt er snart klart for å sette inn.
Sent fra min F5121 via Tapatalk
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/07/259.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2016/07/260.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2016/07/261.jpg
Sent fra min F5121 via Tapatalk
Litt prøving med motor og gir. Måtte også korte inn bunnpana 6-7cm pga at jeg har frontsump.
Sent fra min F5121 via Tapatalk
Anders Dybvadsskog
07/07/16, 08:57
Blir da dette :) var da ikke så tullete pris på motor til disse virker det som:)
Blir da dette :) var da ikke så tullete pris på motor til disse virker det som:)
Nei da. Ikke så mye dyrere enn å skaffe en komplett B230FT med m90. Og da tåler den ikke mye over 300hk en gang. Så er litt gevinst i å bytte til japse pris messig og holdbarhet.
Sent fra min F5121 via Tapatalk
Dan Bay-Johansen
07/07/16, 20:31
Kult prosjekt! Kunne selv tenkt meg en turbokonvertert sekser fra BMW[emoji106]
Da er motoren nedi. Kom litt langt fram. Men det funker.
Sent fra min F5121 via Tapatalk
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/07/312.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2016/07/313.jpg
Sent fra min F5121 via Tapatalk
Da har bilen fyra. mangler eksos og kjøling. Pluss en slavesylinder til clutchen. Da er det tut å kjør. http://forum.vccn.no/img-dump/2016/07/511.jpg
Sent fra min F5121 via Tapatalk
http://cloud.tapatalk.com/s/57896976b5ebb/Snapchat-3283918412597535880.mp4
Sent fra min F5121 via Tapatalk
anders_jacobsen
16/07/16, 22:24
Tøft! Blir bra detta :)
Originalt ledningsnett og hjerne?
Sent fra min SM-G903F via Tapatalk
Japp, originalt nett og hjerne☺️ Kjøre med det slik til eventuelt våren kommer.
Sent fra min F5121 via Tapatalk
Bilen har nå blitt prøvekjørt. Ikke dratt den helt ut enda. Men fikk da prøvd ut litt. Er ikke komplett eksos. Men det kommer seg.
Sent fra min F5121 via Tapatalk
http://cloud.tapatalk.com/s/5817dce5b35f9/Story_3580667a-73a5-8354-99f8-5ec76cfada6a.mp4
Sent fra min F5121 via Tapatalk
Fikk da testa bilen på Vurrusjøen for et par uker siden. Funka knall. Kjørte opp 90 liter med bensin. Og rasert et par ishjul. Men arbeids ledig for tiden, så får ikke gjort stort med den. Planer om bur og coilovers med bremser. Så tiden vil vise åssen det går. http://forum.vccn.no/img-dump/2017/01/1182.jpg
Sent fra min F5121 via Tapatalk
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/01/1183.jpg
Sent fra min F5121 via Tapatalk
Tøft! Fungerer fint med 1jz eller? Hvor mange ponnier har du i motor? :)
Er bare 280hk. Kjører på 0,7bar i trykk som er originalt. Men den peaker opp til 0,8 ved full gass. Noe anna enn 300hk oppsettet som var i B230n
Lite aktivitet her for øyeblikket. Men bilen lever enda. Planen er å sette på skilter og godkjenne den med 1JZ. Men har ikke noe tak og stå under for tida. Så motivasjon for store endringer er for tiden veldig liten.
Har fått tak i nytt datasprut og bredbåndslambda. Så det blir litt pusling til våren. Nytt halvbur blir det også.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.