PDA

Vis full versjon : CD Spiller Volvo V70 2000 mod.



elifos
09/01/15, 20:57
Hei!

Har nylig kjøpt en Volvo V70 2000 mod. Har klart å kjøre med kun radio en stund, men jeg er alt for glad i min musikk så vil gjerne kunne spille av fra tlf (usb/aux).
Har snakket med en mekaniker som mener det er noen modeller det ikke går an å bytte CD spilleren på fordi bilen ikke starter da. Noen som vet om det går an på denne modellen? Evt noen andre ideer til hvordan jeg kan spille av musikk fra tlf? (HU-803 spiller)

aarnes
10/01/15, 19:31
GROM audio (bruk google og ebay, eller søk på forumet) er en fin løsning :-)
Den fungerer på din bil, kobles til cdvekslerinngangen på HU.
Du kan også sette inn uoriginal spiller, men da trenger du en ramme fra Volvo for at den skal passe.

64PV
11/01/15, 14:46
Har snakket med en mekaniker som mener det er noen modeller det ikke går an å bytte CD spilleren på fordi bilen ikke starter da.

Det høres merkelig ut... Har en 01 S60. Den fungerte iallefall som normalt uten spilleren i når jeg holdt på og byttet til Pioneer :-)

Jakke
12/01/15, 10:25
Høres egentlig ut som en mekaniker som ikke kan det han snakker om i mine ører... Finnes overgang fra Volvos plugg til ISO-plugger for å koble aftermarket rett i, trenger ramme som nevnt over, samt overgang, så er alt klart. Og en spiller da, men det sier seg selv ^^

Jeg personlig liker helheten i interiøret såpass at jeg skal gå for iMIV (tilsvarende GROM) istedet, så det fortsatt er originalt på framsiden, bare at jeg får BT, AUX og iPhone-kabel.

Jimmen
12/01/15, 23:02
Om du er opptatt av utseendet ta en titt på bluepower.se ;)
Har spilleren selv og det er perfekt passform, perfekt farge på både spiller og knapper..

Og da har du både DVD, bluetooth, ++ Hele pakken.. til og med facebook og kabal :p

64PV
13/01/15, 01:23
Er veldig fornøyd med Pioneeren jeg kjøpte for et par år siden. Den har også DVD, Bluetooth, DAB+ radio, navigasjon. Mulighet for ryggekamera også, men det har jeg ikke fått montert enda.

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/08/2718.jpg (http://s1209.photobucket.com/user/Pajerosan/media/DSC_0133_zps64422d7f.jpg.html)

TommyG
14/01/15, 18:30
Om du er opptatt av utseendet ta en titt på bluepower.se ;)
Har spilleren selv og det er perfekt passform, perfekt farge på både spiller og knapper..

Og da har du både DVD, bluetooth, ++ Hele pakken.. til og med facebook og kabal :p

Jeg har enda til gode å lese om noen som har positive erfaringer med bluepower. Negative erfaringer er ikke så vanskelige å finne.

På alibaba.com finner du en del modeltilpassede spillere med android for v70 2000-2004. Vet ikke hvor god kvalitet det er på dem.

Sent fra min Nexus 7 via Tapatalk

Jimmen
14/01/15, 23:16
Eneste jeg har å sette fingern på er at den er litt treig, men ikke noe spesielt ille.

Er jo kommet ny utgave av spilleren nå, de gamle var det en god del tull med ja :)

cofal79
18/01/15, 00:46
Da Hu803 ikke ville spille cdplater lengre og vi nærmer oss tiden da vi går over til DAB, var det tid å pensjonere HUen. Kjøpte en 2DIN Pioneer med allt moderene stæsj, ramme som bygger inn spilleren og en Canbus enhet slikt at knapper på ratt fungerer.
Var litt styr med å montere opp mikrofonen og DAB antennen, da jeg ikke var helt erfaren med hvor mye man kan rive å slite i ting å tang uten å ødelegge i en V70N.
Eneste problemet jeg hadde var at Canbusen som ikke funket, men etter at jeg fikk en som var til min bil fungerer det helt fint.
Tok ikke av batteripolen engang men hadde tenningen av.
Så bare å skifte

Ketil
21/01/15, 11:48
Da Hu803 ikke ville spille cdplater lengre og vi nærmer oss tiden da vi går over til DAB, var det tid å pensjonere HUen. Kjøpte en 2DIN Pioneer med allt moderene stæsj, ramme som bygger inn spilleren og en Canbus enhet slikt at knapper på ratt fungerer.
Var litt styr med å montere opp mikrofonen og DAB antennen, da jeg ikke var helt erfaren med hvor mye man kan rive å slite i ting å tang uten å ødelegge i en V70N.
Eneste problemet jeg hadde var at Canbusen som ikke funket, men etter at jeg fikk en som var til min bil fungerer det helt fint.
Tok ikke av batteripolen engang men hadde tenningen av.
Så bare å skifte

Alltid lurt og ta av minus polen på batteriet nesten uansett hva du driver med :)

Jeg bruker Grom audio sin løsning og bestilte direkte fra deres nettside. Meget fornøyd :)