PDA

Vis full versjon : Lett effektøkning av b230fk, Tips???



Ole96
07/01/15, 14:28
Hei! Jeg har kjøpt meg en 96mod 945 LT og tenkte å skremme opp motoren litt.
Trykket er skrudd opp til 0,5bar med en pysventil av typen med kule og fjær.

Tenkte ikke å gjøre mere ut av det enn å få tak i en chip og skru opp trykket til 0,8-0,9, eventuelt noe grøvre eksos.
Spørsmålet er hvilken chip folk anbefaler?? Er viktig at bensinforbruket ikke skyter i været. Så har sett for meg viking sin ecotrim-chip eller den mere "populære" ecomax.
Hva mer kan eventuelt gjøres for å ta det litt lenger?

Har ikke allverdens kunnskap rundt innsprut og turbo da det går mest i doble gassere :cool: :D

Skårholen
07/01/15, 15:50
Kan skaffe en jeg til en grei penge, kjenner en meg slik chipbrenne utstyr. Er viking ecomax, er vel den som er mest brukt på litt oppskrudd fk. Fornøyd med bilen?

Daniel.B
07/01/15, 16:37
Om du skal gjøre det enkelt Ole så setter du inn en ecotrim chip i bensinhjernen og justerer trykket til ca 0,8 bar.

Når du går lei og fortsatt vil gjøre det tålig enkelt så kan vi gjøre dette. Bytte 13C turboen med en 19T, montere A-kam og eventuelt ta av toppen for å rote litt rundt i kanalene og grave litt ut i forbrenningskammera. Også komplettere dette med tilpassede chipper, dyser og LMM.

Ole96
07/01/15, 22:30
Skårholen: For hvor mye da? Hvordan blir det sånn kvalitetsmessig med en "brent" chip? Jo, jeg er veldig fornøyd :D . Henta senkesett på Mandag og monterte i går, så nå ligger den noe nermere bakken :cool: Fikk du salgsmeldinga i dag foresten?

Daniel: låne chip fra 240'n kanskje :cool:

Kauto
11/01/15, 21:44
ecomax , a-kam og mellom 0,8 og 1 bar ladetrykk med pysventil med kule i så har du morro bil :)