PDA

Vis full versjon : Går det ann å godkjent JT superflow i vognkortet?



Mar1juzA
07/01/15, 01:51
Er det en mulighet for å få godkjent JT superflow med en lyd-demper i vognkortet ? skulle godkjenne senkesettet mitt, men BT hengte seg oppi eksos anlegget, så lurer på om det er mulig å få det også godkjent :p

samaron
07/01/15, 17:36
Ikke noe som heter godkjenning av eksosanlegg. Har selv snakket med en ansatt i biltilsynet om dette. Svaret var at det ikke finnes godkjenning for dette, men det må overholde støy og miljøkrav. Hvis du bare har én lyddemper, så passerer den nok ikke støykravet. Er den nyere enn 1989 skal den også ha katalysator. Sveis inn en ekstra lyddemper så trenger du ikke tenke mer på den saken.

Christian
07/01/15, 17:55
I et ord; nei det går ikke.

Hva som står i boka og hva som praktiseres på trafikkstasjon er to helt forskjellige ting, det skal i teorien ikke være noe problem med større eksosanlegg, men det stemmer sjeldent i praksis.
Det beste svaret får du hos ditt lokale biltilsyn.

Mar1juzA
07/01/15, 17:57
på hjemme siden til BCB, så står det "Ljudnivå enligt ISO R362 81 dbA (+2dBA)." og i vognkortet står det 88,5 db, om jeg husker riktig :) Han jeg var på godkjenning hos BT mente jeg måtte utføre syklus test eller gå tilbake til org downpipe og cat også ha halvsats JT eksos for å komme igjennom...

Christian
07/01/15, 17:59
på hjemme siden til BCB, så står det "Ljudnivå enligt ISO R362 81 dbA (+2dBA)." og i vognkortet står det 88,5 db, om jeg husker riktig :) Han jeg var på godkjenning hos BT mente jeg måtte utføre syklus test eller gå tilbake til org downpipe og cat også ha halvsats JT eksos for å komme igjennom...

Ja, da har du jo egentlig fått svaret. Er ikke alltid BT vil følge reglene, da lager dem like gjerne sine egne.

Mar1juzA
07/01/15, 18:26
Ja, da har du jo egentlig fått svaret. Er ikke alltid BT vil følge reglene, da lager dem like gjerne sine egne.

Får montere på katalysator, å prøve å vise den ett annet sted.. Vært kjekt med ett papir på JT som viser co2 utslipp og db nivå, og andre opplysninger..

Thobbus
08/01/15, 22:11
Er det en mulighet for å få godkjent JT superflow med en lyd-demper i vognkortet ? skulle godkjenne senkesettet mitt, men BT hengte seg oppi eksos anlegget, så lurer på om det er mulig å få det også godkjent :p

Har selv godkjent dette på min 87' Volvo 740 med B230FK og 3" JT eksosanlegg. i vognkort.

Edit: Jeg har 2 lyddempere da.. komplett sats fra JT

Mar1juzA
08/01/15, 23:36
Var du bare å viste den å de godkjente å skrev det inn i vognkortet?

Thobbus
10/01/15, 18:44
Var du bare å viste den å de godkjente å skrev det inn i vognkortet?

Jepp, godkjente det sammen med motorbyttet ifjor :)