PDA

Vis full versjon : "Mistet" bassen..



Arne94
06/01/15, 17:36
Har følgende oppsett:
2 x 12" Rockford Fosgate P3 / Sound Magus 3000w/1500wRMS
2 x 6x9" JBL T696L / Alpine 640W

Har kun en signalkabel fra cd-spiller bak til alpine(diskantforsterker) også har jeg kabel fra output på den til Sound Magusen(subforsterker)
Alt har fungert plettfritt helt til jordinga hoppet ut.
og jeg satte den på igjen, men etter dette skjedde så spiller nesten ikke subbene
Volumet på cd spilleren må på max for at d skal spille noe, og fortsatt ikke optimalt
PS: prøvde å sku opp gain på forsterker også, men hjalp lite
Har gått over alt av kabler..
skal sies at de to ringene rundt inngangen på subforsterker er helt løse, men det fungerte fordi tidligere.

Hva kan være feil? lurer på om det er inngangen på forsterker?

Svirre
06/01/15, 23:33
Hvis de ringene, som du beskriver, er løse, så kan det være noe som har løsnet i fra selve forsterkeren. Om du har ohmet jording og har god kontakt, så er det ikke sikkert at den er strømdyktig. Sjekk det!

Jimmen
07/01/15, 19:06
Åpen blokka og se.. :)
Uansett, om den er deffekt må du ikke kaste den.. da kjøper heller jeg den ;)

Arne94
08/01/15, 17:17
Åpen blokka og se.. :)
Uansett, om den er deffekt må du ikke kaste den.. da kjøper heller jeg den ;)

Blir ikke kastet om den kan fikses nei!
Mega bra forsterker som jeg ikke betalte noe for nesten ;)

Arne94
08/01/15, 17:19
Hvis de ringene, som du beskriver, er løse, så kan det være noe som har løsnet i fra selve forsterkeren. Om du har ohmet jording og har god kontakt, så er det ikke sikkert at den er strømdyktig. Sjekk det!

Ohme jording? hvilke tall er det som er "innafor" da?
diskant forsterker bruker sammer jording også, ingen problem på den...

Svirre
08/01/15, 23:39
Ohme jording? hvilke tall er det som er "innafor" da?
diskant forsterker bruker sammer jording også, ingen problem på den...

0 ohm er optimalt :) men om du er under 1ohm så er det veldig bra det å.

Arne94
09/01/15, 18:29
0 ohm er optimalt :) men om du er under 1ohm så er det veldig bra det å.

Setter man jordinga fra multimetret på jordingspunkt, så pluss på andre enden av kabelen?

Svirre
09/01/15, 20:48
Setter man jordinga fra multimetret på jordingspunkt, så pluss på andre enden av kabelen?
Nei, du måler mellom - punktet på forsterkeren og ett punkt rett ved jordingspunktet du har. Beste er å måle mellom - polen på batteriet og - punktet på forsterkeren.

Jimmen
09/01/15, 21:05
Joda, krute gode blokker men de er litt hårsåre..funker bra når de funker, men tåler ikke alt for mye. må ha MYE strøm for å være optimal.

Spilte 148DB i en Opel Omega jeg, men 1 slik blokk og 2stk RF T2 15" ;)

Arne94
10/01/15, 13:34
Nei, du måler mellom - punktet på forsterkeren og ett punkt rett ved jordingspunktet du har. Beste er å måle mellom - polen på batteriet og - punktet på forsterkeren.

Takker, men har liten tro på at det er jordingspunktet mitt som er for svakt, for det spiller jo men jeg må på maks lyd for å få noen virkning på anlegget!

Arne94
12/01/15, 22:58
Funnet ut at det blir svakere lyd når phono går via diskant og ut til sub, er helt ok om jeg setter inn phono direkte på sub
så får vel sette inn en annen spiller med 2 utganger og trekke opp ny phono :)

Arne94
28/02/15, 21:50
fant ut at støyskjermene på phonoinngang var løse så de må loddes fast igjen, har fått alvorlig støy pga dette og.. men har bestillt ny forsterker :)