PDA

Vis full versjon : Maskinerings verksted i Sogn og Fjordane



V0LVOT5
05/01/15, 17:28
Halloen,
Bor i nordfjord og har en motor som trenger litt profesjonell pleie. Søker da en bedrift eller et verksted som er i nærheten av nordfjord. Har spurt litt rundt, men ingen vet noe. Forsøkte også å søke på nettet men der var ikke mye relevant og finne. Tenkte da å spør her på forumet om hvor dere får gjort div. maskinerings arbeid?
Har ei strippa blokk m/veiv som må hones og veiva trenger muligens litt omsorg. Bendet rådene i motoren og dette førte til at ett av stemplene strekte borti balanse loddene på veiva = ikke bra!

Kort sagt: Noen som vet om motoroverhalings verksted eller lignende som har peil på motorer rundt Nordfjord? :)

oar83
06/01/15, 12:58
Nærmaste eg kjem på: http://alesundmotorverksted.no/plansliping/

turb00le
06/01/15, 13:41
Uten at jeg veit hva for en motor du har eller å virke negativ;
Det er ikke bedre å finne seg en annen motor?

Med mindre du har en masse snadderdeler til den og har planer om å bygge opp en motor med gromdeler så høres jo bøyde råder og kasserte stempel ut som ett dårlig utgangspunkt.

Honing av blokk, sliping/polering av veiv og en evt balansering ryker fort på hvertfall 2-4000kr om ikke mer.
Du trenger tydeligvis nye råder og stempel også som heller ikke er gratis.

V0LVOT5
06/01/15, 19:48
Takker for tips! Vanskelig å finne slike verksted.. men ang. motoren.. Har nettop lagt 1000kr inn i den for å få ut en jækla bolt som knakk langt nedi blokka. Ellers var den helt fin, frem til jeg prøvde meg på honing. Dreit meg skikkelig ut, kjørte honeverktøyet ned i olje spruteren og lagde noen små riper. Har fått hone-fobi nå og tørr ikke prøve meg mer på dette, hah.
Grunnen til at jeg ville få den honet var pga. jeg skulle skifte stempelringer sammen med alt annet av slitedeler. Har i verste tilfelle en ekstramotor som er noe tvilsom, har ikke åpnet den... men den var kjørt oljetørr, muligens brukbare stempler/veiv. Altså forrige motor som sto i bilen, hehe.