PDA

Vis full versjon : FK motor ujevn gange



gleid
05/01/15, 16:28
Har nettopp fått inn FK motoren i 240en. Alt funker som det skal og motoren drar godt, men på tomgang er den veldig "røff". Ser at vakumet hopper veldig. Dette gir seg så snart jeg gir litt pådrag. Det hender den stopper innimellom også, men ikke så ofte.

Kan det være coilen ikke henger med? Eller pluggene er feil? Kan nevne at Lambda lampa kommer på også...

Motoren er en FK fra 940
Smidde stempler
H profil råder
Viking chip
T5 turbo
R dyser
Btr 3,8 bar
Org intercooler
Org coil
Org bensinpumper
3 toms downpipes inn på org katalysator
Lader ca 0.6 bar nå

Regner med det bare er en filleting som en fersking som meg i turbofaget har oversett.

Kauto
06/01/15, 20:32
har du 3" lmm og chipper som passer til r-dysene?

gleid
07/01/15, 08:17
3"lmm ja. Ikke jeg som har bygd motoren, men den gikk penere når den stod i 940en jeg tok den fra. Skal sjekke litt om det kan være falsk luft, men da burde jeg vel ikke klare å opprettholde vakuum?

Kauto
11/01/15, 21:43
vakum vill hoppe endel vist det er falskluft av en vakumslange, bare man tar av vakumslangen til org dumpen og ruser bilen å slipper gassen kan den stoppe. Sjekk alle vakumslanger nøye, å spess vist du har ac på bilen. sjekk også membran på org dump til turboen. 3 skruer og 1 vakumslange så får du sjekka den :)

gleid
12/01/15, 19:47
vakum vill hoppe endel vist det er falskluft av en vakumslange, bare man tar av vakumslangen til org dumpen og ruser bilen å slipper gassen kan den stoppe. Sjekk alle vakumslanger nøye, å spess vist du har ac på bilen. sjekk også membran på org dump til turboen. 3 skruer og 1 vakumslange så får du sjekka den :)

Takk! Skal sjekke de. Innsugslangen virker nemlig tette, men tenkte ikke på at vakumslangene også kan være synder.