PDA

Vis full versjon : Noen som har byttet bakre motorfeste selv?



Torsen67
04/01/15, 21:06
Nevøen min byttet dette feste tidligere uten at det hjalp, så byttet jeg slangen uten resultat her heller.
I dag sjekket jeg vakuumtrykket med verktøy og nåla rikket seg ikke. Foran er det helt ok.
Da er var nok det bakre defekt når jeg kjøpte det. Blir original del denne gangen;-)

Men det å bytte der bakre er jævla trangt. Er det noen triks for å bytte dette? Bilia mener det har kommet ny type brakett mellom feste og motor. De mener dette også skal byttes i samme slengen.

C.Erstad
04/01/15, 23:22
Må bytte brakket ja. Ny type komt.
Løsne nederste bolten på motorfeste først. Her kommer du lett til med 3/8 verktøy. Er en 14mm bolt der.
Deretter løsner du bolten på toppen.

Kan være lurt å skru av staget mellomstøtdempertårn og.
Jekk under girkassen og løft til motorfeste går ann å vri til siden og kan taes ut. Bytt brakket og monter i motsatt rekkefølge.

Torsen67
04/01/15, 23:31
Ok, takker. Men skjønte ikke helt det med mellomstøtdempertårnet. Er det staget som øvre motorfeste sitter i du tenker på?

Kenut88
04/01/15, 23:43
Er nok det han mener ja:)

C.Erstad
05/01/15, 08:50
Ok, takker. Men skjønte ikke helt det med mellomstøtdempertårnet. Er det staget som øvre motorfeste sitter i du tenker på?

Her har nok den nye dataen min en stor del av skylden... Staget mellom støtdempertårnene skulle det stå ;)

Torsen67
05/01/15, 18:11
Vet du hva som er foskjell på ny og gammel brakett C.Erstad? Og hvorfor den må byttes?

locked
05/01/15, 19:44
Den må byttast fordi det ikkje passar med det nye motorfeste ellernoko i den dur. På min med nyare motor enn bilen meina eg å huske at det var rett brakett allerede. Går fint på FWD, men er j***** trangt å få ut festet på AWD pga. vinkelkassen :-(

Torsen67
16/01/15, 12:52
Da bestilte jeg nytt motorfeste hos Bilia. Fikk beskjed at jeg ikke trengte å bytte brakett om ikke denne var defekt! (?)

Svirre
16/01/15, 19:14
Stemmer det, men foringe må presses ut som andre foringer.

Svirre
16/01/15, 19:15
Stemmer det, men foringe må presses ut som andre foringer.
Svarte i feil tråd! Beklager ;)