PDA

Vis full versjon : Dårlig varme i V70XC



dieseldyret
30/12/14, 17:42
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/12/824.jpg

Hei. Under vanlig kjøring kommer ikke nåla høyere enn ca "klokka 11", rundt 80 grader...? Synes generelt det er dårligere varme i denna bilen enn min forrige V50 diesel som jo produserer mye mindre varme. Må ha ECC på 26 før den liksom blir akseptabelt varm i kupeen. Har jeg en dårlig termostat? Det spiller ingen rolle om jeg kjører i byen eller motorvei, stabil på "klokka 11" på nåla. Men om men herjer litt i snøen og misbruker bilen litt, kommer den opp til midten.

Litt usikker på om signatur kommer frem via Tapatalk, bilen det gjelder er hvertfall en 01 V70XC med 2,4T 200hk bensin


Sent from my iPad using Tapatalk

Daniel V
30/12/14, 18:46
Typisk termostatfeil. Står åpen hele tiden sånn at kjølevannet aldri blir ordentlig varmt. Er jo uansett en del til 200,- på Volvo, så skader jo uansett ikke å bytte den. Har sikkert sittet der siden 2001. Hadde samme problemet på bilen til en kamerat. Det var en 2,0T. Ny termostat og alt var bare velstand :)

locked
31/12/14, 01:19
Under vanlig kjøring kommer ikke nåla høyere enn ca "klokka 11", rundt 80 grader...?
Når den står rett opp er temperaturen 75grader eller høgare. Der står nåla i ro til langt over 100grader før den bevegar seg vidare.


Litt usikker på om signatur kommer frem via Tapatalk, bilen det gjelder er hvertfall en 01 V70XC med 2,4T 200hk bensin
Ja, termostaten din er GARANTERT gåen, denne motoren produserar vanvittige mengder med overskuddsvarme! (Det merkast litt på bensinforbruket og, men 2.4liters bensinmotor med vannkjølt turbo er en vinner i vinterkaldt klima!)

dieseldyret
31/12/14, 10:00
Tusen takk for bekreftelsene, da blir det termostatbytte over nyttår!


Sent from my iPad using Tapatalk