PDA

Vis full versjon : 2førtin b230at problemer.



2førtin
29/12/14, 12:47
Hei, Jeg har en volvo 240 med b230at motor og har motorproblem på den.

Jeg kjørte bilen en fredagskveld og stoppa for og snakke med en kompis, Så skulle jeg reise og kjørte ivei på 1 gir og skulle gire til 2 gir da plutselig stoppa bilen momentalt.

eneste feilen jeg har funnet ut på den som er ødelagt er rotoren.
Så jeg har følgene byttet:
plugger
pluggledninger
fordelerlokk
rotor
coil
tenningsmodul
juster opp igjen tenning
skjekket reg reim og den har ikke kammet over .

Bilen starter såvidt, men klarer ikke og dra seg selv.
bra gnist og bensin får bilen.
bra komp og ingen vetiler som henger.

Noen som vet hva problemet kan være så er jeg veldig takknemmelig for alt jeg kan prøve for og få liv i bilen. :P

jabbajohn
29/12/14, 13:01
Er det sånn at du må pumpe på gassen for og holde liv i den ? Isåfall er bakelittplata mest sannsylig tett... har skjedd mdd meg noen ganger. Altså den pakninga mellom Gasseren og innsuget

2førtin
29/12/14, 13:16
nei, den reagerer ikke på noen som helt samme hva jeg pumper og tråkker på pedalen , så skjønner ikke det?

Batland
29/12/14, 13:24
Sjekk gummibelgen inne i forgasseren. Hvis det er ett hull eller en flenge i denne så vil ikke forgasserstempelet løftes ved gasspådrag.

Gummibelgen er en slitedel som skal skiftes med gjevne mellomrom, men folk flest driter i det og kjører i stedet til den ryker. Pass på at du monterer den nye, helst Volvo orginale, belgen korrekt og at du avslutter med å fylle motorolje på forgasseren.

2førtin
29/12/14, 13:27
Den er skjekket, men klarer ikke og se noe skader eller rifter på den. Men når bilen starter og klarer såvidt og dra seg selv på tomgang og jeg tråkker gassen i bånn, Men ingen ting skjer , tror dere det er bensin som er problemet eller ? jeg Tappa gasseren for bensin og startet den opp igjen , starter omtrent med engang men virker nesten ut som den bare drar seg selv på 2 sylindere. Så jeg skjønner ikke problemet.

Batland
29/12/14, 13:33
Er det stor forskjell i oppførsel om chochen er helt ute eller helt inne?

2førtin
29/12/14, 13:36
Nei, det er det samme.

Batland
29/12/14, 21:54
Akkurat.
Full chocke øker bensinmengden 2 - 3 ganger og når det ikke endrer noe så er problemet andre steder.
Ta først bort trykkrøret mellom turbo/intercooler og trykkboks.
Du kan forsøke å starte opp, skru ut demperstempelet, gi full gass og så løfte forgasserstempelet med en lang M8 skrue og se om ikke motoren svarer godt da.

2førtin
31/12/14, 15:10
Byttet membran i forgasseren men det funka ikke, men syns det var noe rart med den så kjøpte en til og da er bilen god som ny, men takk for alle tipsene :)

jabbajohn
31/12/14, 17:02
Hvor får man taki ny membran forresten? :)

Batland
31/12/14, 18:48
Byttet membran i forgasseren men det funka ikke, men syns det var noe rart med den så kjøpte en til og da er bilen god som ny, men takk for alle tipsene :)
Hehehe, akkurat. Det er viktig å bruke Volvo orginal eller tilsvarnede høykvalitet gummibelg for at det skal fungere godt og lenge.

2førtin
01/01/15, 20:54
Jeg kjøpte den hos bilia :) tror det kosta en 100 lapp :P

jabbajohn
01/01/15, 22:02
Okey så da vet man hvor man fårtaki når man trenger :)