PDA

Vis full versjon : kjøp av brukt xc60 hva må man se etter?



tigergutt89
26/12/14, 21:32
hei.

vurderer kjøp av xc60 2009-2011 mod. er det ett trygt kjøp?
hva må man se etter?
manuel eller automat?

Jack89
28/12/14, 11:29
Automat og 2.4d/D4 awd er ett must etter min smak da har du den gode solide 2.4l femmer dieselen som passer en såpass stor bil og som godt kan skremmes opp til over 200hk og da har du alt på stell, summum pakke med litt utstyr på så så bilen holder seg godt i verdi når du evt. Skal kvitte deg med den. r design pakke er jo også utmerket, blir en godel freshere å se til.
sjekk at servicehefte er komplett og bytt helst olje oftere enn hver 30 000 som er intervallet på privatkjøring, helt vanvittig.
har den gått ett stykke, sjekk at automat er vedlikeholdt/flushet, er den ikke det er det en lur investering. Driver support pakke er smak og behag, jeg har dette på min 09 V70 og bruker det ofte, det er blindsonevarsler, adaptiv cruise, filvarsler og svingende lys.
Ellers er det bare å sjekke for evt lakkrust/skader i hjulbuer, lekasjer fra gear/motor og at alt elektrisk er på topp og at bilen er tight og fin.

tigergutt89
28/12/14, 14:57
så automatkassa er ikke ett så skummelt valg som på v70N 2007 mod?

Kenut88
28/12/14, 18:45
Automatkasse er ikke skummelt på noen volvoer så lenge det er utført vedlikehold(les gjevnlige oljeskift):)

Daniel V
28/12/14, 18:53
Det er automatkassene fra 00-03 som er skumle på V70N :)

Disse bilene (XC60) skal være like gode som P2 plattformen hva rust angår. Finner du synlig rust på en 11 modell hadde jeg holdt meg langt unna :)

Jack89
31/12/14, 09:55
Bare og kjøre på men automat, de aller fleste har vett til å vedlikeholde de med flush og oljeskift og da holder de. Med rust mente jeg da steinsprut å småblemmer som kan komme i hjulhus og fronten

Svirre
31/12/14, 14:39
Bare og kjøre på men automat, de aller fleste har vett til å vedlikeholde de med flush og oljeskift og da holder de. Med rust mente jeg da steinsprut å småblemmer som kan komme i hjulhus og fronten

Det er akkurat det folk ikke har. En vanlig mann på gata følger anvisningene og anbefalninger fra leverandør, og i dette tilfelle så er det kun nyttekjøretøy som brukes til persontransport (taxi, ambulanse etc) som har serviceintervaller på 60.000km. Men på en så ny bil vil jeg ikke tro at dette skal ha så veldig mye å si, men kan være lurt å flushe girkassa ved et evt. kjøp.