PDA

Vis full versjon : Sten Parner Motor



TeamBørnOut
23/06/10, 23:20
hei hei(valen tv :D)
Noen som har bestilt deler fra mr rødblokk himself?
Sender han til norge?

tenkte meg egentlig bort til han. slipper frakt + at de norske myndighetene sikkert kunne tenkt seg å tjent litt penger på delene mine hvis de ble stoppet..

Skal bestille hans "kit" til b230 med Hprofil råder og smidde stempler til 8000svenske dinarer! (ca 7 norske)
(billig sikkerhet når jeg skal mappe kjærra uten ritalin!)


Jeg vet at det finnes noen "klage" tråder åp delene hans. men i 99% av tilfellene er dette fordi folk ikke har sjekket hva slangs saker de har fått. bare smelt det i motoren.

A.Finstad
23/06/10, 23:53
lurer på akkuratt det samme som deg :p

mcnugget
24/06/10, 00:29
Tar du med eitt "kit" til meg og da? :D

tintin500
25/06/10, 20:29
Lurte på å bestille et slikt sett selv nå ganske snart. Noen som vet om han sender?

ImportTech.no
27/06/10, 20:11
Jeg har bestilt råder og div fra han tidligere.
Det jeg har fått og bestilt har vært som jeg forventet. Betalte på forhånd og varene kom som vareprøve(null mva) med budfirma noen dager senere.

Lundberg Performance
27/06/10, 20:45
Har akkurat sendt mail til han ang sending til norge..

8 svenske lapper for stempel og råder er fin pris ;)

tintin500
27/06/10, 20:58
Det er en veldig fin pris;)

gl740turbo
27/06/10, 21:15
Han sender til Norge ;) Om mange skal handle hos han kan jeg handle for alle når jeg skal bort dit i fellesferien :) og da får vi sikkert fine priser..

tintin500
27/06/10, 21:17
Han sender til Norge ;) Om mange skal handle hos han kan jeg handle for alle når jeg skal bort dit i fellesferien :) og da får vi sikkert fine priser..

Hvor er du holder til hen da?

Christian
27/06/10, 22:08
AB.SPM. motor
Stengården
591 96 Motala
Sweden

Tel: 0141/220010 - 0702233330
E-mail: stenparnermotor@hotmail.com

gl740turbo
28/06/10, 15:41
Hvor er du holder til hen da?

Holder til i Bergen, men skal litt forskjellig rundtom og da skal jeg blandt annet innom SPM i sverige ;)

Thomas242
02/07/10, 13:28
hei hei(valen tv :D)
Noen som har bestilt deler fra mr rødblokk himself?
Sender han til norge?

tenkte meg egentlig bort til han. slipper frakt + at de norske myndighetene sikkert kunne tenkt seg å tjent litt penger på delene mine hvis de ble stoppet..

Skal bestille hans "kit" til b230 med Hprofil råder og smidde stempler til 8000svenske dinarer! (ca 7 norske)
(billig sikkerhet når jeg skal mappe kjærra uten ritalin!)


Jeg vet at det finnes noen "klage" tråder åp delene hans. men i 99% av tilfellene er dette fordi folk ikke har sjekket hva slangs saker de har fått. bare smelt det i motoren.

jeg og flere kompiser har handlet ifra han. Han er en skikkelig sjørøver.

Brukte 2 år + 2 besøk på å få erstattet dårlige kryssbolter han har solgt. Og heavy duty oljepumpa han selger passer ikke på uten å bøye den samt legge på 2-3 O-ringer. Reimdrev til veiva var borret opp off-senter så det gikk i søpla.


Kjøp heller cp-stempler fra krb.....

Devils
02/07/10, 17:43
Handla råder,stempler,pumpe og det meste fra han og det hva nu bare og monter og tutt og kjør. hva ikke noe problem som du snakkes om.

Lundberg Performance
03/07/10, 00:27
Handla råder,stempler,pumpe og det meste fra han og det hva nu bare og monter og tutt og kjør. hva ikke noe problem som du snakkes om.

har hørt flere som har spm bunndel og ingen problem med de delene de fikk..

gl740turbo
14/07/10, 18:48
Har endelig vært hjemme hos SPM og må si jeg fikk MYE for pengene :D

Betalte 18000sek for innmat, cometic toppakning, Arp toppbolter, pakninger, lagre og bolter + diverse annet som oljefelle, vannpumpe, aluminiums remdrev til alt på motoren og justerbart kamdrev med nytt regremsett og tilslutt helt nye deksler foran regremen

tor
16/07/10, 22:23
Har endelig vært hjemme hos SPM og må si jeg fikk MYE for pengene :D

Betalte 18000sek for innmat, cometic toppakning, Arp toppbolter, pakninger, lagre og bolter + diverse annet som oljefelle, vannpumpe, aluminiums remdrev til alt på motoren og justerbart kamdrev med nytt regremsett og tilslutt helt nye deksler foran regremen

ikkeværst,

da var det bare å finne fram sylinder ovalitets måleuret å sjekke om rådene dine er 3 kanta i storeenden,, så kan du sjekke om det er rett deling på nedre reg rem drevet, samt sjekk tannprofilen stemmer på alle drev
(legg remma rundt og titt) , så bør du ta frem ringene å sett de på stempla, sjekk med bladsøker i ringspora, for toleranse,

når alt er klart bli ikke overrasket hvis kryssboltene går av og tar med seg blokk/topp i samma slengen, :)

gl740turbo
17/07/10, 02:21
ikkeværst,

da var det bare å finne fram sylinder ovalitets måleuret å sjekke om rådene dine er 3 kanta i storeenden,, så kan du sjekke om det er rett deling på nedre reg rem drevet, samt sjekk tannprofilen stemmer på alle drev
(legg remma rundt og titt) , så bør du ta frem ringene å sett de på stempla, sjekk med bladsøker i ringspora, for toleranse,

når alt er klart bli ikke overrasket hvis kryssboltene går av og tar med seg blokk/topp i samma slengen, :)

Skal gjøre det ;) Tror det skal gå veldig bra :)

volvobrage
07/08/10, 14:45
nokon som har kjørt med delene hans i/på motor som kan dele litt erfaringar?:)

gl740turbo
07/08/10, 19:32
nokon som har kjørt med delene hans i/på motor som kan dele litt erfaringar?:)

Er en del som holder på å bygge, blandt annet meg :) Skal komme med tilbakemelding når jeg har bremset motoren og kjørt en god stund ;)

TeamBørnOut
17/09/10, 23:09
ikkeværst,

da var det bare å finne fram sylinder ovalitets måleuret å sjekke om rådene dine er 3 kanta i storeenden,, så kan du sjekke om det er rett deling på nedre reg rem drevet, samt sjekk tannprofilen stemmer på alle drev
(legg remma rundt og titt) , så bør du ta frem ringene å sett de på stempla, sjekk med bladsøker i ringspora, for toleranse,

når alt er klart bli ikke overrasket hvis kryssboltene går av og tar med seg blokk/topp i samma slengen, :)


Null problem med delene vi har montert :)
Hadde dette vært et stort problem ville det vært 10k folk som hadde syti på div forum :) (er vell fler som har kjøpt deler også tror jeg. + mange firmaer som har kjøpt deler fra han..)
Jeg kjøpte meg 4 stempler og råder. ingen ting rart med de. rådene solgte jeg fordi jeg skal ha andre mål. stempler med ringer var helt 100 og skal brukes :)

eneste man kan si noe på er at lagerbronsjen i lillenden vistnok skal være av litt dårlig kvalitet. men det er gjenganger i alle "kina" greier :) er ikke parner som har hatt mest problemer med de heller...
At jeg derrimot måtte ned dit 2 ganger fordi han hadde tatt tidlig kvelden en dag var værre :P (selv om vi sjekket på tlf først at han skulle holde oppe. men ble uansett en fin tur :))

VolvoR-Sport
18/09/10, 18:52
jeg kjører med parner råder, kjøpte av krb.
har aldri hatt problemer med de :)

rogern
25/10/10, 21:43
kryssbolta gikk jo tvers av i bilsport 740n som ble bygget for noen år siden. dette stod i bilsport. men han visstnok ordnet opp i dette nå. også var det masse diskusjoner ang de "v-bultane" han leverte med rådene.
etter en stund leverte han rådene kun med arp bolter.

har også "hørt om" urundheter på råder osv. men dette er vel greit og måle opp uansett når man bygger motor til xx(x) tusen. selv om det kanksje ikke bør være nødvendig?

VolvoR-Sport
27/10/10, 21:01
urundheter på rådene er jo lenge siden det har forekommet? må være flere år siden jeg har hørt om det.. men sånt skal som sagt ikke forekomme :)

jeg fikk med ARP bolter på mine råder hvertfall..

Lundberg Performance
03/11/10, 17:29
Er det 8000 inkl moms? om du må legge på 25% for og ta det inn til norge?

TeamBørnOut
03/11/10, 18:53
be han trekke ifra på prisen fordi det skal sendes til norge

Lundberg Performance
03/11/10, 22:54
be han trekke ifra på prisen fordi det skal sendes til norge

tenkte og hente det i sverige :p

Marius Skau
03/11/10, 23:51
Handla råder,stempler,pumpe og det meste fra han og det hva nu bare og monter og tutt og kjør. hva ikke noe problem som du snakkes om.

Du har aldri handlet noe dær, ikke du i egen person....



Over til on topic :)

Har tenkt og handle litt fra Spm. Noen som veit om ting har fått bedre kvalitet?

Thomas242
04/11/10, 09:51
kryssbolta gikk jo tvers av i bilsport 740n som ble bygget for noen år siden. dette stod i bilsport. men han visstnok ordnet opp i dette nå. også var det masse diskusjoner ang de "v-bultane" han leverte med rådene.
etter en stund leverte han rådene kun med arp bolter.

har også "hørt om" urundheter på råder osv. men dette er vel greit og måle opp uansett når man bygger motor til xx(x) tusen. selv om det kanksje ikke bør være nødvendig?

Kryssboltene var dårligere enn de orginale.

Han har ikke ordnet opp i dette . Jeg har selv vært der 2 ganger for å ordne opp i dette, men så fort man er tilbake i norge så har han glemt det.

Jeg har handlet det jeg trenger andre steder så samma kan det være. Sjørøvern i motala får ikke mer av mine beskattede penger.

regeli
12/01/11, 20:50
Svar fra SPM i dag: Venolia levererade NÅGRA kolvbultar för ca: 8 år sedan som hade lägre kvalite.Mina kolvbultar är Tyska och ca: 5 gånger starkare än Venolias kolvbultar.

Tror noen prøver å krenke SPM, fy!