PDA

Vis full versjon : Lave Xenon lys - XC70 03/04 mod



Toffe
25/12/14, 00:40
Heisann.

Fikk byttet registerreim på verksted, og når jeg fikk den tilbake var xenonlyset svært lavt nede. Det er jo ingen innstilling til dette i bilen så jeg tok frem Vida + Dice for å lese feilkode nå på veien heim.

Det er såpass galt at med nærlys ser jeg ~10 meter. Kjører konstant med langlys, det blender ikke engang motgående sjåfører. :-(

Feilkoden jeg fant er:


372: REM-8F11 Xenon lamp position sensor. Signal too low

Condition
The rear electronic module checks the signal from the Xenon lamp position sensor.
Diagnostic trouble code (DTC) REM-8F11 is stored in the rear electrical module if the rear electrical module registers too high a signal from the Xenon lamp position sensor.
Diagnostic trouble code (DTC) REM-8F11 can be detected at ignition on.

Substitute value
None.
Possible source
Short-circuit to ground in the signal cable
Open-circuit in the signal cable
The position sensor for the Xenon lamp is incorrectly installed.

Fault symptom[s]
The road surface is not illuminated.


Noen tips på hvor jeg kan starte her? Veldig kjipt nå i mørke tider med så dårlig lys.

Bilen er en VOLVO XC70 2004MY (03/04 modell) D5 . Xenonlampene vipper opp og ned ved valg av nær / langlys. Bare ikke langt nok opp ser det ut som. ?

Dan Bay-Johansen
25/12/14, 01:21
Kanskje prøve å resette ved å koble fra batteriet?

Sjekket sensoren? Sitter vel i bakstillinga en plass...

FroBe
25/12/14, 11:17
Her er en tråd om det samme, der er det linker som viser hvordan høydesensoren ser ut og hvor den sitter.
http://forum.vccn.no/showthread.php?67641-04-V70-xenon-lyser-ned-i-bakken

aarnes
27/12/14, 00:55
Høres nesten ut som en kabel er nappa ut og ikke satt tilbake der den skal...
Hvis dette skjedde umiddelbart etter bytte av registerrreim.
Og, hvis den ikke var sånn FØR du leverte den for bytte, men var sånn når du fikk den tilbake ville jeg henvendt meg til verkstedet som utførte jobben..

Daniel V
27/12/14, 11:56
Sikkert sensoren på "bakaksel" som har falt av. Måtte montere den igjen på vår gamle 07 mod etter en tur på hytta på en dårlig grusvei. ;)

locked
28/12/14, 22:48
Sikkert sensoren på "bakaksel" som har falt av. Måtte montere den igjen på vår gamle 07 mod etter en tur på hytta på en dårlig grusvei. ;)
+1 på den, det ha skjedd når bilen blei heist heilt opp.

Forøvrig så er ikkje bakaksel feil betegnelse sjølv om akslingen ikkje er stiv ;-)