Toffe
25/12/14, 00:40
Heisann.
Fikk byttet registerreim på verksted, og når jeg fikk den tilbake var xenonlyset svært lavt nede. Det er jo ingen innstilling til dette i bilen så jeg tok frem Vida + Dice for å lese feilkode nå på veien heim.
Det er såpass galt at med nærlys ser jeg ~10 meter. Kjører konstant med langlys, det blender ikke engang motgående sjåfører. :-(
Feilkoden jeg fant er:
372: REM-8F11 Xenon lamp position sensor. Signal too low
Condition
The rear electronic module checks the signal from the Xenon lamp position sensor.
Diagnostic trouble code (DTC) REM-8F11 is stored in the rear electrical module if the rear electrical module registers too high a signal from the Xenon lamp position sensor.
Diagnostic trouble code (DTC) REM-8F11 can be detected at ignition on.
Substitute value
None.
Possible source
Short-circuit to ground in the signal cable
Open-circuit in the signal cable
The position sensor for the Xenon lamp is incorrectly installed.
Fault symptom[s]
The road surface is not illuminated.
Noen tips på hvor jeg kan starte her? Veldig kjipt nå i mørke tider med så dårlig lys.
Bilen er en VOLVO XC70 2004MY (03/04 modell) D5 . Xenonlampene vipper opp og ned ved valg av nær / langlys. Bare ikke langt nok opp ser det ut som. ?
Fikk byttet registerreim på verksted, og når jeg fikk den tilbake var xenonlyset svært lavt nede. Det er jo ingen innstilling til dette i bilen så jeg tok frem Vida + Dice for å lese feilkode nå på veien heim.
Det er såpass galt at med nærlys ser jeg ~10 meter. Kjører konstant med langlys, det blender ikke engang motgående sjåfører. :-(
Feilkoden jeg fant er:
372: REM-8F11 Xenon lamp position sensor. Signal too low
Condition
The rear electronic module checks the signal from the Xenon lamp position sensor.
Diagnostic trouble code (DTC) REM-8F11 is stored in the rear electrical module if the rear electrical module registers too high a signal from the Xenon lamp position sensor.
Diagnostic trouble code (DTC) REM-8F11 can be detected at ignition on.
Substitute value
None.
Possible source
Short-circuit to ground in the signal cable
Open-circuit in the signal cable
The position sensor for the Xenon lamp is incorrectly installed.
Fault symptom[s]
The road surface is not illuminated.
Noen tips på hvor jeg kan starte her? Veldig kjipt nå i mørke tider med så dårlig lys.
Bilen er en VOLVO XC70 2004MY (03/04 modell) D5 . Xenonlampene vipper opp og ned ved valg av nær / langlys. Bare ikke langt nok opp ser det ut som. ?