PDA

Vis full versjon : 940 B230FK - Får for mye bensin? mister ladetrykk?



Steel64
23/12/14, 18:57
Hei, en kamerat av meg som vi trenger litt tips til videre feilsøking.

Bil:Volvo 945 B230fk LH2.4
Motor info:
98mod b230fk
Wiceco stempler 8:1 komp
K1 H_profil råder
531 topp med 40/44 ventiler portet og planet
ZF girkasse
Spesialslipt kam
Garrett T3 super 60 med steg 2 eksos del med 3'' bak lokk og vband
Match portet topp og grenrør
3'' llm
R dyser
Tilpasset alu cooler
Front montert oljekjøler
Spesial chipper for bensin og tenning, turbotrimming
3'' eksos
Ny lambdasonde (bosh)
Biltema coil
AEM bredbåndslambda, kun overvåkning
El vifte
Progrissiv BTR
Boch 044 bensinpump

Ting som e gjort etter motor bytte, uten å hjelpe ):
- nye plugger
- ny coil ledning
- prøvd å bytte lmm
- prøvd org 240 coil (Som ble brukt i den gamle bilen)
- prøvd org fk bensin regulator
- (Skal prøve en annen boost controller, selv om jeg ikke skulle tro det gjøre at motoren drukner i bensin)
-


Kjøpte ferdig motor som stod i en 240, prøvde den før kjøpet. alt funket som det skulle.
Motoren ble så stående i garasjen i ca. 1 år før den ble montert. (Motor var pakket inn alt av hull var tettet igjen.)

Bilen går fint på tomgang, kan kjøre vanlig med den. Ved pådrag får den for mye bensin (ettertenning) og mister ladetrykk. Har turbosmart boost controller som eg sliter med å få justert (mulig sammenheng med at motor får for mye bensin?)


Setter stor pris på tips! :o:confused:

Steel64
26/12/14, 12:51
Bump! :confused:

Kauto
30/12/14, 00:28
Prøv temp føler i toppen til motor styringa :) Er den defekt, kan den tro motor er "kald" og pøse på med bensin :) vert et forsøk! Er kjent problem at di kan ryke nå og da på disse motoran når di begynner å dra litt på åran :)

Steel64
30/12/14, 12:13
Prøv temp føler i toppen til motor styringa :) Er den defekt, kan den tro motor er "kald" og pøse på med bensin :) vert et forsøk! Er kjent problem at di kan ryke nå og da på disse motoran når di begynner å dra litt på åran :)

Når jeg tenker meg om ble byttet den ved motor bytte pga. den som stod på toppen var til 240 el-nett. Men kan jo være det, skal prøve med en ny en! :)

Er det ikke er vist moment den skal monteres med?

- Takk

Kauto
31/12/14, 19:02
Temp føler står ikke oppført med noe moment etter som jeg har klart å lest meg til, men bankesensor som står i toppen av blokka under innsug derimot, den skal skrus til med 20nm vist ikke kan den oppfatte ting som som ikke er bank inni motor å pøse på med bensin for å unngå tenningsbank som dette lh 2,4 nette gjør :) ( etter så jeg har forstått meg på dette )

Jimmen
01/01/15, 11:50
De kina turbosmart kontrollerne er noe møkk! Bare plag med de, og ja, bilen vil ikke klare og forbrenne alt av fuel om du ikke har optimalt med turbotrykk..
Spørs jo hvor mye trykk man mister såklart, men er det en slik kina sak så bytt så slipper du og tenke på det i vertfall.

Steel64
02/01/15, 14:30
Temp føler står ikke oppført med noe moment etter som jeg har klart å lest meg til, men bankesensor som står i toppen av blokka under innsug derimot, den skal skrus til med 20nm vist ikke kan den oppfatte ting som som ikke er bank inni motor å pøse på med bensin for å unngå tenningsbank som dette lh 2,4 nette gjør :) ( etter så jeg har forstått meg på dette )

Ja, fant ikke noe moment for noe annet en bankesensor også :). Har ikke vært borti tenningsbank sensoren på denne, så den skulle jeg tro var ok. (Men for all del skal no prøve den om ikke noe annet fungerer)

Steel64
02/01/15, 14:31
De kina turbosmart kontrollerne er noe møkk! Bare plag med de, og ja, bilen vil ikke klare og forbrenne alt av fuel om du ikke har optimalt med turbotrykk..
Spørs jo hvor mye trykk man mister såklart, men er det en slik kina sak så bytt så slipper du og tenke på det i vertfall.

Ja, har anskaffet en som skal fungerer nå! :) Så vi kan utelokke dette.