PDA

Vis full versjon : Mister turbotrykk B230FK



mhaarstad
20/12/14, 03:20
Hei

Monterte boostcontroller idag på 740'n og justerte trykket til 1 bar, men når jeg trør flat pedal så går trykket opp til 1 bar og detter ned til 0,5 bar med en gang.
Kan dette skyldes dårlig boostcontroller? Før kjørte jeg på 0,7 justert på WG å da holdt den seg der. Noen som har vært borti dette? :)

Kauto
20/12/14, 13:23
stilte du wg på grunntrykk når du monterte boostcontroller? :)

mhaarstad
20/12/14, 16:23
stilte du wg på grunntrykk når du monterte boostcontroller? :)
Nei det gjorde jeg ikke, står justert 0,7. Er det problemet? :)

gl740turbo
20/12/14, 19:19
sprekt intercooleren? ;)

mhaarstad
20/12/14, 19:21
sprekt intercooleren? ;)
Njææ, kanskje, var max ladetrykk en tur når jeg dreiv å justerte, men skal vel tåle det [emoji14]

gl740turbo
20/12/14, 20:01
Er det org plastikk intercooler kan de lett ryker på 1bar om den er noen år ;) Iallefall om vinteren.

mhaarstad
20/12/14, 20:05
Er det org plastikk intercooler kan de lett ryker på 1bar om den er noen år ;) Iallefall om vinteren.
Kan hende det har skjedd ja, men skal ta av boostcontrolleren å se om jeg mister trykk da. Vis jeg gjør det er den nok gåen :)

ArneR
21/12/14, 23:33
Regner med det er et firkantet t-stykke med en pil på i dette settet? Isåfall, skru ut en av niplene og fjern kula og fjæra som ligger inni, jeg har prøvd en slik og fikk samme peaken i ladetrykk før den datt ned.

mhaarstad
22/12/14, 00:00
Regner med det er et firkantet t-stykke med en pil på i dette settet? Isåfall, skru ut en av niplene og fjern kula og fjæra som ligger inni, jeg har prøvd en slik og fikk samme peaken i ladetrykk før den datt ned.
Aha, men jeg brukte ikke t-stykket, koblet bare controlleren i mellom wg og turbo. Må jeg bruke t-stykket eller? :)

ArneR
22/12/14, 00:34
Hæh? Hvordan har du gjort det sa du? Får at en slik skal virke må du nesten ha en kontrollert lekkasje på slangen mellom kompressorhuset og wastegateaktuatoren, jeg skjønner ikke hvordan du har klart dette uten en eller annen form for t-stykke.

Kontrolleren er i prinsippet bare en ventil som slipper luften ut i atmosfæren, som igjen gjør at wastegateaktuatoren ser mindre trykk og åpner mindre.

mhaarstad
22/12/14, 03:21
Hæh? Hvordan har du gjort det sa du? Får at en slik skal virke må du nesten ha en kontrollert lekkasje på slangen mellom kompressorhuset og wastegateaktuatoren, jeg skjønner ikke hvordan du har klart dette uten en eller annen form for t-stykke.

Kontrolleren er i prinsippet bare en ventil som slipper luften ut i atmosfæren, som igjen gjør at wastegateaktuatoren ser mindre trykk og åpner mindre.

Etter et lite google søk så fant jeg ut at jeg må bruke t-stykke ja, har koblet bare selve kontrolleren imellom wg og turbo så derfor jeg mister trykk siden det ikke går i noe friluft :) Ser at alle boostcontrollerne går i friluft så det stemmer nok :)

ArneR
22/12/14, 10:57
Jepp, monter som beskrevet på nett så skal du se det blir andre boller. :)

mhaarstad
23/12/14, 01:13
Jepp, monter som beskrevet på nett så skal du se det blir andre boller. :)

Nå ble det noe annet ja, lader 1 bar i 5 giret nå, men i 3-4 lader den 1,2 å så detter ned til 1. kan det ha med at WG er justert till 0,7? Har ikke noe å si for meg men bare lurer :)

ArneR
23/12/14, 02:20
Tok du ut kula og fjæra fra t-stykket? Har ingenting med forspennet på wastegateaktuatoren å gjøre nei.

mhaarstad
23/12/14, 02:23
Tok du ut kula og fjæra fra t-stykket? Har ingenting med forspennet på wastegateaktuatoren å gjøre nei.

Så jeg må ta ut den i t-stykket? Mister jeg ikke turbotrykk da mener du?

ArneR
23/12/14, 02:44
Du slipper at trykket peaker om du tar ut dette, men merk deg hvordan det er satt sammen, så du kan sette den tilbake til original om så skulle være.

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk 2

Kauto
23/12/14, 18:14
Ville tatt wg på grunntrykk, lader selv 1,4 bar på en org et wg med boostcotroller, holder trykke stabilt å peaker minimalt! snakk om max 0,1 bar :)

mhaarstad
24/12/14, 02:13
Ville tatt wg på grunntrykk, lader selv 1,4 bar på en org et wg med boostcotroller, holder trykke stabilt å peaker minimalt! snakk om max 0,1 bar :)

Okei, peaker ca 0,2 nå, rett opp på 1,2 å se ned til 1.0. Men er ikke noe krise det :) Er jo snøveier så får ikke testa den skikkelig heller :)

eab
24/12/14, 10:08
Dersom du har orginal turbo så er det ikke unormalt at ladetrykket synker på høyere turtall. Turboen er rett og slett feildimensjonert. Det kan selvsagt også være ladetrykkstyringa sin skyld at den peaker litt før så å ramle til fastsatt trykk.

mhaarstad
06/01/15, 03:34
Tok ut kula og fjæra i t stykket på boostcontrolleren, peaker minimalt nå, takker for all hjelp :)