PDA

Vis full versjon : Volvo V50 '06. USB/iphone interface/AUX/bluetooth. Beste løsning?



al3x
17/12/14, 18:17
Hei!

Va er beste løsningen for å få spillt av musikk i min V50?
Sitter high performance anlegg i bilen.
Har lest om grom, men finnes det ikke andre alternativer? Bluetooth er ikke ett must, greier meg egentlig med vanlig aux eller usb tilkobling. Aux eller usb tilkobling burde vel finnes noen enkle løsninger for? Noe som kan kobles i kontakten for cd veksler f.eks? Funnet en del via google men føler mye av det er "humbugprodukter".
Vil helst at det skal se noen lunde orginalt ut og ikke dab adaptere og fm-sendere med kabler alle veier er uaktuelt.
Noen som har noen gode alternativer på dette? Evt. Vet om en tråd der dette har vært oppe før og faktisk kommet frem til en løsning? :)

aarnes
27/12/14, 01:05
Tja, GROM er jo den beste løsningen i mine øyne, men du kan få inn dette orignalt såvidt jeg husker, om ikke det bare gjelder for 07 og oppover.
Sjekk ut accessories.volvocars.com - evt. shop.bildeve.se

al3x
27/12/14, 16:48
Etter hva jeg har lest meg frem til på swedspeed så er det bare på faceliftbiøene dette kan ettermonteres dersom du ikke har premium anlegg.

Fungerer grom uansett årsmod. og lydpakke? Kan den brules med multifonksjonsratt og radioens display?

Loggy
04/03/15, 00:01
Jeg har GROM audio på min V50, riktignok bare med performance(er morsomme de der svenskene)..

Min bil har ikke CD-veksler, så min variant kobler seg inn på fiberkablene som går fra CD-spilleren i dashbordet. Jeg har mistet CD, men fått bluetooth handsfree og aux. GROM fungerer slik at funksjonene på rattet fungerer bra, ihvertfall via bluetooth. Neste/forrige sang også videre. Kan også ta telefonen når den ringer fra rattet (Neste sang = Svar telefon. Forrige sang = Avvis samtale/legg på)

Får IKKE noe opp i radions display, den viser hos meg konstant Track 12 13:27 når jeg hører på via GROM boksen. Det kan også argumenteres for at mikrofonen som følger med i handsfree-kittet ikke er det beste du får tak i.. Men bortsett fra det, er jeg strålende fornøyd

LilandV50
08/10/15, 21:41
Jeg har GROM audio på min V50, riktignok bare med performance(er morsomme de der svenskene)..

Min bil har ikke CD-veksler, så min variant kobler seg inn på fiberkablene som går fra CD-spilleren i dashbordet. Jeg har mistet CD, men fått bluetooth handsfree og aux. GROM fungerer slik at funksjonene på rattet fungerer bra, ihvertfall via bluetooth. Neste/forrige sang også videre. Kan også ta telefonen når den ringer fra rattet (Neste sang = Svar telefon. Forrige sang = Avvis samtale/legg på)

Får IKKE noe opp i radions display, den viser hos meg konstant Track 12 13:27 når jeg hører på via GROM boksen. Det kan også argumenteres for at mikrofonen som følger med i handsfree-kittet ikke er det beste du får tak i.. Men bortsett fra det, er jeg strålende fornøyd

Høres helt ut som den jeg har tenkt på til min V50, 2004 mod.

En ting jeg er nysgjerrig på før jeg kjøper er MOST security greierne som er nevnt på produkt sidene til GROM.

Det står at enheten kan fungere fint i ~10 sekunder for å så slå seg av. Har du vært plaget med dette? Hadde vært fælt kjedelig å brukt flere tusen på en enhet som ikke fungerer.

Hørte med min lokale Volvo forhandler i dag, men de hadde aldri hørt om MOST security.

MadAss
09/10/15, 05:47
Heter ITP/Stöldskydd på Volvo sitt språk.

Regner med det er bare å laste "ITP bort". Får ofte problemer med å innstallere org DAB om ITP er aktiv.
ITP er der for at det ikke skal være mulig å legge til/fjerne komponeneter uten forhandler, for å unngå tyveri.

Loggy
11/10/15, 13:05
Har ikke hatt noe problemer med at det ikke fungerer