PDA

Vis full versjon : V50 '06. Varme i speil virker ikke?



al3x
17/12/14, 00:40
Har akkurat handlet en '06 V50 der jeg er usikker på om varmen i speilene fungerer. Regner med det er standard utstyr på disse? Vanlig problem at de ikke virker? I så fall er det speilglassene som bruker og være feilen, eller er det noe bryter/sikring/relé som gjør det? Helt dødt på begge sider, dugger med en gang jeg kommer inn i en tunell eller parkeringshus (sistnevnte ganske irriterende i disse juletider ;) ).
Om noen har en grei DIY på hvordan jeg tar ut speilglassene så kunne jeg fått målt om det et spenning vertfall :).

Refinement!
17/12/14, 14:28
Slått på bryter for varme i bakrute/speil? Dette må gjøres manuelt på Volvo i motsetning til andre merker. Irriterende og idiotisk konstruksjon av Volvo...

al3x
17/12/14, 16:57
Åja, det var jeg ikke klar over! Har hatt kun BMW og MB før og der står det på hele tiden. Noe unødvendig å konstruere det slik ja. Blir jo slik st man ikke slår den på før etter det faktisk har begynnt å komme dugg på speilene da. Får vel begynne planlegge bedre og legge inn en vane da på å skru på varmen før man kjører inn i en tunell eller parkeringshus da. Så sikkerhetsfiksert de svenskene er skulle man tro dette hadde en bedre løsning, men det virker vel :).
Takk for svar :)