PDA

Vis full versjon : Lågt Batteri Effektsporlage



-Jørn-
16/12/14, 07:48
Fikk denne feilkoden (Lågt Batteri Effektsporlage) opp når jeg startet bilen i dag,bilen har stått hele natten i garasje.
Noen som kan forklare meg kort å greit hva den prøver å si? :)

2006 XC70

joakimsolbakk
16/12/14, 07:51
Fikk denne feilkoden (Lågt Batteri Effektsporlage) opp når jeg startet bilen i dag,bilen har stått hele natten i garasje.
Noen som kan forklare meg kort å greit hva den prøver å si? :)

2006 XC70
Vist det har vert kaldt i garasjen i natt så kan dette være årsaken. Får du start på bilen så er det berre å kjøre seg ein liten tur, så vil feilmeldingen forsvinne. Eg trur det berre er kulden batteriet reagerer på, var ivertfall det min gjorde når eg fekk den opp i går :-)

C.Erstad
16/12/14, 08:10
Dårligt batteri kan det være.
Prøv og lad opp batteriet med lader.

-Jørn-
16/12/14, 08:13
Har 18 grader i garasjen :)
Men hvis det er lav batterispenning feilkoden antyder kan det jo komme pga høyt strømforbruk og jeg har rimelig kort vei til jobb om morgenen når jeg kjører,ca 20min kjøring i 50 km/t.
Skal ta å sette vedlikeholdsladeren på i dag :)

Per Turbo
16/12/14, 16:58
Uten at det behøver å ha noe å si om det er diesel eller bensin du kjører med, så virker det som om du kjører for lite med bilen rett og slett. Den bruker mer strøm på oppstart og drive bilens elektronikk i forhold til hvor lite det lades opp når den blir kjørt så lite og kort.

Som det sies her, en litt lengre kjøretur iblandt er lurt evt. Vedlikeholdslade batteriet nå og da.

Så bør det løse seg. Luksusproblem hehe


-
Per Turbo
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styreleder/Chairman