PDA

Vis full versjon : Ettermontere ekstralys med org. Sats.



SivertB
15/12/14, 11:46
Hei!

Har 2 stk. Tusenmetere på bil nå, men har lyst til å koble opp med org. Ledningsats. Har søkt endel rundt på forumet men har ikke funnet ut hvordan jeg setter inn den nye bryteren på klimapanelet. Må jeg demontere hele klimapanelet? Isåfall hvordan flytter jeg automatspaken bakover uten å ha tenninga på? Ledningen som man kobler til ved venstre framskjerm drar man ut til lyktene?

Takk for svar! :)

dieseldyret
15/12/14, 12:56
Har nylig gjort dette selv. Tok meg litt tid å finne ut av at det er en løs "ramme/deksel" som skal vippes av, ikke selve panelet og ikke prøv å få ut brytere/blinddeksler! Et lite fiskeben i plast eller flattrekker må til, lettest er kanskje rundt sigarett-tenneren. Når du får av det dekselet/fronten ser du lett hvordan brytere/blinddeksler sitter trykket rett inn i "printkortet". Ta ut blinddeksel, trykk inn bryter, sett sikring på rett plass i sikringsboks i motorrom. Ledningsstykket kobles rett i kontakt ved luftfilterboksen og dras ut til lyktene. Plug'n play :)

jlopsal
15/12/14, 15:56
Her er monteringsanvisning fra Volvo sine nettsider :)

http://accessories.volvocars.com/sv-no/V70(00-08)/InstallationInstruction/Document/VCC-156891-1/2001/all/all/default/V70%20(00-08)%202001

SivertB
15/12/14, 16:29
Så man trenger ikke å ta ut klimapanelet for å ta løs dette "dekslet", i følge monteringsanvisningen fra Volvo så må man jo det. Men det går kanskje ann å sette inn bryteren mens alt er i bilen? :)

Takk for god forklaring! :)

Ivar Hestø
15/12/14, 17:31
På en XC70 jeg monterte på, vippa jeg bare av plastdekslet rundt bryterene nederst foran girspaken, og satte inn bryteren på en ledig plass. Veldig enkel patent.

Per Turbo
15/12/14, 17:39
Nei bare det avlange panelet foran bryterne.
Du kan selv velge hvilken av plassene du vil ha bryteren på.
Opprinnelig er det 7 plasser men mange modeller har bare plass til 3 brytere avhengig av utstyr men da får man kjøpt panel med 7 åpninger og blindbryter for de plassene man ikke benytter i så fall.

Jeg koblet til kontakten i motorrommet som nevnt over her, men klipte kontakten og brukte ledningsmatta som fulgte med lampene da de var ferdig koblet med rele og sikringer.

Veldig ryddig og greit :)


-
Per Turbo
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styreleder/Chairman

SivertB
15/12/14, 19:17
Da virker dette som en enkel jobb :) glemte å skrive at det er en 2001 mod. :)