PDA

Vis full versjon : Dumpventil



JegRuller
14/12/14, 18:30
Hallo, har en Volvo v70 gen1.
Med 2,4l turbo motor og har lyst til og montere Dumpventil på den.

Og lurte på om dette er alt jeg trenger for og montere og få dump lyden på min v70? Og passer det på min bil? :)

På forhånd takk for svar :)

Her er link til dumpen jeg har lyst på

http://www.xtremecar.no/tuning/dumpventiler/universal-dumpventil-50mm-tail-style-rod-2892.html

Daniel V
15/12/14, 03:07
Dette blir krøll! Det er ikke anbefalt å montere åpen dump på disse bilene. Grunnen er enkel: motorstyringen bruker trykket resirkventilen slipper ut for å beregne bensinmengden. Når dette trykket blir sluppet rett ut i luften av den åpne dumpen vil bilen beregne helt feil på drivstoffmengden og du vil få en bil som går mye dårligere. I tillegg til at åpne dumpventiler ofte er med i VM i falskluft.

Kjøp heller det åpne filterkittet til f. Eks BSR, sleng det på og behold den originale resirkventilen på turboen. Da vil du få pustelyden når du går av gassen, og bilen vil gå sånn som før :)

Thomazz
15/12/14, 11:30
Åpent filter er no drit. Slipper igjennom mye graps som sandblåser turbo skovlene. Evt drar inn filterolje å fucker lmm etc.

Daniel V
15/12/14, 13:43
Spørs helt på filtertype, rengjøring og bruk.

Thomazz
15/12/14, 13:57
Ja selvfølgelig. Beste er åpent papir filter. Men det er som regel bare stort å få tak i.

gswede
15/12/14, 13:58
Bruk nå heller en FORGE dumpventil, litt lyd men den resirkulerer luften.

turb00le
15/12/14, 14:19
Bruk nå heller en FORGE dumpventil, litt lyd men den resirkulerer luften.

Får da andre ting enn forge...
Jeg kjørte med en biltema ventil som fungerte veldig bra (etter at jeg fikk plukka bort 1 av 2 o-ringer som tetta rundt stempelet)

Daniel V
15/12/14, 15:01
Regner med vi snakker om forge sin resirkventil, da enhver åpen dump vil skape problemer med beregning av bensinmengde på originalt ledningsnett.

Thomazz
15/12/14, 15:18
Beste er å la det være som det er[emoji6]