PDA

Vis full versjon : Ikke strøm til noenting.



mrducati
13/12/14, 18:54
Da jeg skulle ut og kjøre var det plutselig ikke strøm til noenting i min '86 240. Jeg hadde nettopp vært ute og kjørt med den uten problem, men nå virker plutselig ingenting. Ikke lys ikke horn ingen lamper i dashbordet, ingen lyd når jeg vrir om tenningsnøkkelen. Noen med lignende erfaringer? Eller noen som vet hvor feilen kan være? Batteriet or bra. Har sjekket batterikabel fra batteri, og virker bra. Veldig takknemlig for hjelp!

V90
14/12/14, 17:23
Sjekket sikringer?

Svirre
14/12/14, 17:43
Begynn med å sjekke sikringer. Om de er hele så kan du sjekke jordingspunkter om en kabel kan ha løsnet.

AKL
14/12/14, 22:14
Sjekk kablene bak det lille svarte lokket i venstre forskjerm. Min gjorde akkurat det samme og det var pga en sprekk og dårlig kontakt i den store kabelskoen i strømfordelinga.. =)

mrducati
15/12/14, 00:42
Takk for respons alle sammen! Fant endelig ut av det, og det var ikke bare enkelt siden det var en sånn feil som kom og gikk. Det viste seg å være kabelen fra plusspolen på batteriet som hadde dårlig kontakt. Denne hadde jeg som jeg nevnte i første innlegget sjekket allerede. Takket være beltevarsleren som plutselig kom på ble feilen lokalisert.

Svirre
15/12/14, 14:23
Så bra at det løste seg :) Hender at ting man sjekker har en feil selv om det ikke er synlig for øyet.

AKL
15/12/14, 21:51
Godt å høre at det løste seg! :)