PDA

Vis full versjon : Tenningslås



rundal
12/12/14, 20:55
Hei.

Har en S60 D5 automat, 2004. Ferdig med helgehandelen tidligere, og skulle starte bilen på Rema når følgende problem dukket opp:
Fikk bare vridd om nøkkelen til stille 1. Prøvt fleire nøkler, og sprayet med CRC i tenningslåsen, men nøkkelen vil ikkje lenger enn til stille 1. Tatt av topplokket over tenningslåsen og prøvt å røske forsiktig på wiren som kommer fra girstang/girkasse...? Men det hjalp heller ikkje.
Når eg vrir om nøkkelen høres et lite klikk ved girstangen, og eg kjenner at det kjem eit lite rykk i stangen.

Kassa står selvfølgelig i "P" og der står den såklart fast. Blir det problem med det om eg må bestille bilberging(står med fronten inn mot vegg)? Kan ikkje stå utenfor Rema og skru om kveldene :P Noe mulighet for å lure den i "N" for å flytte den?

Tips mottas med takk! Er det tenningslåsen som har tatt kveld, eller noe i "kommunikasjonen" mellom girkasse og tenningslåsen?

aarnes
12/12/14, 21:01
Vanskelig å si hva som har tatt kvelden, men om du sjekker instrukjsjonsboka di står det hvordan du frikobler dersom bilen må berges.

rundal
12/12/14, 21:02
Den er god, da er reserveplanen i boks :)

FroBe
12/12/14, 21:28
Du finner kanskje noen flere tips i denne gamle tråden (http://forum.vccn.no/showthread.php?17117-Fast-tenningsl%C3%A5s-V70-D5-05).

rundal
14/12/14, 19:01
Har nå skrudd fra el-delen på låsen.
Satte nøkkelen i for rattlås og startsperre, og skrudde på el-delen med skrujern. Alt så bra ut, kom strøm og gløding...men når eg vridde om det siste hakket skjedde ingenting. Akkurat som om det skulle vert flatt batteri, men det er det ikke.
Noe eg har oversett her?