PDA

Vis full versjon : 3.seterad i v70?



skullerud
12/12/14, 18:12
Volvo har jo tilbudt ekstraseter i bagasjerommet på sine herregårdsvogner siden 70-tallet, og jeg må innrømme at med 3 unger, hvor 2 av dem er under max størrelse for å sitte i slike seter, hade det vært utrolig kjekt å hatt sklie seter i v70'n.
Men er det lov i Norge (ser jo at Tesla model S har samme løsning, så det er det vel?)?
Kan jeg ettermontere?
Hva koster det, og er det ok å kjøpe brukt om det skulle dukke opp?
Og hva kreves av biltilsynet for å få det godkjent?

Jimmen
12/12/14, 19:36
Ja du kan ettermontere, ikke store jobben :)
Finner det brukt, ser for meg stive priser for dette nytt.. Er vell ikke SÅ mange V70er med det, men det finnes absolutt :)

Når det kommer til godkjenning regner jeg med det kun trengs helt vanlig visning, men send en epost til BT å hør så har de ivertfall ordentlig svar og gi deg.

skullerud
12/12/14, 19:50
Nei, det er jo ikke akkurat normalt å ha.
Men det går å få tak i, og om det blir 3, 5, eller 10000, så løser det et problem, og jeg slipper å høre på maset om at vi burde bytte bil til 7seter....

JP_Ra©ingTeam
13/12/14, 09:21
har en 02mod v70 som er registrert som 7 seter, så det finnes nok, og er Lovlig :)

Forøvrig vies ikke disse setene til vanlig når dem er nedslått.. og er klare for bruk innen 10 sekund.

skullerud
13/12/14, 10:44
Så fint. Da får jeg bare starte jakten på seter:-)

locked
13/12/14, 11:40
Eg hadde slike, kasta dei :-P

Stod registrert for 5 i vognkortet, ikkje eit ord om dei i bagasjerommet.. (Va orginalt slik)