PDA

Vis full versjon : Deaktivere EBL og DSTC ?



Morgis
11/12/14, 09:07
Kan man få deaktivert EBL systemet?
Helt greit med bremselysene som blinker, men når varsellysene begynner å blinke ser det jo latterlig ut når man bare skal ha det litt moro på nysnøen.
Må i mange tilfeller slå varsellysene av manuelt igjen...

Er det også mulig å deaktivere DSTC?
Kan slå av antispinn funksjonen og litt av DSTC, men den griper inn etterhvert når den føler jeg har det for gøy...

C.Erstad
11/12/14, 09:15
Kan man få deaktivert EBL systemet?
Helt greit med bremselysene som blinker, men når varsellysene begynner å blinke ser det jo latterlig ut når man bare skal ha det litt moro på nysnøen.
Må i mange tilfeller slå varsellysene av manuelt igjen...

Er det også mulig å deaktivere DSTC?
Kan slå av antispinn funksjonen og litt av DSTC, men den griper inn etterhvert når den føler jeg har det for gøy...

DSTC slår inn med engang du slipper gassen. Holder du full pedal blir denne av. Det gjorde den i hvert fall på min XC70.
Men er ikke mulig å slå av noe.

anders85
11/12/14, 09:31
Må vel ta sikringa til abs for å leke? Men som C.Erstad sier gi full pedal[emoji41] og ikke slipp opp.


Sent from my iPhone using Tapatalk

C.Erstad
11/12/14, 10:43
Må vel ta sikringa til abs for å leke? Men som C.Erstad sier gi full pedal[emoji41] og ikke slipp opp.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det kan du prøve på men kan hende at den slår ut AOC.

Morgis
11/12/14, 13:57
Må rett og slett legge en bryter i serie med sikringa da? :)
4740

anders85
11/12/14, 14:21
[emoji108][emoji322]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Vatnehol
12/12/14, 19:30
fekk drifte litt med xc70'en her en dag på isbelagt parkering, ganske morro, i dag på vei hjem, bor ut på landet på ei øy, så tenkte jeg skulle teste litt 4x4, fant noen plasser der jeg fikk ett fremhjul og ett bakhjul i luften, kom meg videre når jeg bånnet pedalen.
så prøvde jeg en annen plass, med å kjøre på noe mold greier, så jeg spant meg fast med fremhjulene med lite gass, men der ble jeg stående og spinne på fremhjulene med full pedal. gikk ut å såg på bakhjulene og de hadde ikke rikket seg en cm ?
satt kassa i sport modus uten at det gjor noe forskjell, dtsc sto på hele tiden, endte opp med å rygge meg ned igjen.

noen som vet hvor mange nm lamell pakken i haldex tåler ? regner med den sluret siden jeg ikke kom meg lengre oppover. var kanskje opp mot 10 grader helling dette.
ble ganske skuffet når jeg ikke kom meg lengre.
bilen har gått ca 65 000km så jeg regner med det ikke er noe gale med den, og siden jeg driftet på isen uten problem noen dager siden og.

Morgis
12/12/14, 23:46
skal vel så og si låse. når jeg kjørte meg fast sist vinter, stod framhjulene mer i lufta enn bakhjulene. Det ble blårøyk og hjulkvin av bakhjulene når dem gravde seg ned til asfalten og skjøv bilen framover.

Vatnehol
25/12/14, 08:32
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=56&t=82318&st=0&sk=t&sd=a
jess, fant svaret mitt, ikke det jeg håpte på.
Ønsker heller at det var noe gale med bilen.

har kjøpt meg bil med haldex 5(kom i 2012) som bare er en rear wheel assistent(mine ord) enn en som skubber fremme og bake.
angrer på hele kjøpet nå. virkelig skuffende av volvo.

Stig-Arne
25/12/14, 22:16
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=56&t=82318&st=0&sk=t&sd=a
jess, fant svaret mitt, ikke det jeg håpte på.
Ønsker heller at det var noe gale med bilen.

har kjøpt meg bil med haldex 5(kom i 2012) som bare er en rear wheel assistent(mine ord) enn en som skubber fremme og bake.
angrer på hele kjøpet nå. virkelig skuffende av volvo.

Det du opplever har ingenting med Gen 5 å gjøre.. Er den låst, så er den låst, uavhengig om det er Gen 4 eller 5.
Forskjellen mellom de 2, er hvor raskt de kobler inn.

Den sytetråden på jagrullar er skikkelig storm i vannglass spør du meg.

Morgis
25/12/14, 22:41
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=56&t=82318&st=0&sk=t&sd=a
jess, fant svaret mitt, ikke det jeg håpte på.
Ønsker heller at det var noe gale med bilen.

har kjøpt meg bil med haldex 5(kom i 2012) som bare er en rear wheel assistent(mine ord) enn en som skubber fremme og bake.
angrer på hele kjøpet nå. virkelig skuffende av volvo.

noe feil med bilen din.

anders85
25/12/14, 22:46
Bare bruke høyre foten så funker det vettu[emoji6]
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/12/660.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk