PDA

Vis full versjon : svingbare Xenonlys som ikke svinger



budfox
10/12/14, 16:25
Hei!
Jeg har en 2010 mod Xc70 med svingbare Xenonlys som dessverre ikke reagerer ved rattutslag. Funksjonen er riktig aktivert under lysinnstillinger. Får ikke opp noen feilmeldinger.
Hva kan jeg gjøre av feilsøking?

Morgis
10/12/14, 17:07
er disse ettermontert?
Kalibrert?

høres ut som sensor på tannstaget som ikke fungerer, mao bilen registrerer ikke rattutslag

budfox
10/12/14, 17:10
er disse ettermontert?
Kalibrert?

høres ut som sensor på tannstaget som ikke fungerer, mao bilen registrerer ikke rattutslag

Ikke ettermontert, fulgte med i en av utsturspakkene.

Morgis
10/12/14, 18:42
nok lettest å få bilia til å se på det

oyvind.stikholmen
10/12/14, 18:44
Sensor på rattstammen lager feilkode på antisladd så lyser ikke den lampen er den i orden. Vær obs på at bilen må kjøre for at lyktene skal svinge. Under ca 10-15 km/t svinger ikke lyktene.

anders85
10/12/14, 21:06
Mine svinger bare jeg har bilen i gir, trenger ikke kjøre. Ville nok lest ut feilkoder. Bare nysgjerrig, går lysene opp og ned i det du starter opp bilen? Det gjør mine.





Sent from my iPhone using Tapatalk

budfox
11/12/14, 08:00
Mine svinger bare jeg har bilen i gir, trenger ikke kjøre. Ville nok lest ut feilkoder. Bare nysgjerrig, går lysene opp og ned i det du starter opp bilen? Det gjør mine.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, lysene går opp og ned ved start, men de svinger ikke når bilen står stille.

Morgis
11/12/14, 08:08
Sensor på rattstammen lager feilkode på antisladd så lyser ikke den lampen er den i orden. Vær obs på at bilen må kjøre for at lyktene skal svinge. Under ca 10-15 km/t svinger ikke lyktene.

men om sensoren gir et fast signal, så kan vel ikke bilen vite om den fungerer alikevel?

kobles bilen inn med Vida, så kan man lese ut livedata på gradutslaget

anders85
11/12/14, 08:09
Lyser knappen din da?


Sent from my iPhone using Tapatalk

C.Erstad
11/12/14, 08:11
Lysbryteren sitter i riktig posisjon og ikke på 0?

anders85
11/12/14, 08:31
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/12/299.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

oyvind.stikholmen
11/12/14, 16:30
men om sensoren gir et fast signal, så kan vel ikke bilen vite om den fungerer alikevel?

kobles bilen inn med Vida, så kan man lese ut livedata på gradutslaget

Jeg fikk skiftet sensor på rattaksel på min. Antisladd kom på ved full sving og ble da lysende. Hadde feilkode på kontaktrulle, intern feil. Samme sensor som er til svingbare lys. Gradutslag kan leses av i vida og min hang seg opp på max rattutslag og laget feilkode.

SagaPer
13/12/14, 21:30
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/12/299.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hei Anders85, ser ut til at vi begge har biler med rikelig med utstyr. Ser at du bl.a. har FourC chassis og ventilerte seter +++. Man blir godt vant med god bil.

anders85
13/12/14, 21:37
Ja blir godt vandt og kansje litt bortskjemt [emoji6] valget mitt falt på en litt eldre bil med alt utstyr, istedet for ny som er ribba for utstyr.


Sent from my iPhone using Tapatalk