PDA

Vis full versjon : Bladet "Klassiker" for desember 2014



larsverm
09/12/14, 13:55
Ta en tur på Narvesen nå og kjøp nyeste nummer av det svenske bilbladet Klassiker (10/2014, for desember)! Det er mye om 200-serien der i anledning at det er 40 år siden de kom i salg - mye historikk, delvis mindre kjente ting. Mange sider i selve bladet - pluss et bilag med artikler som har vært på trykk i bladet tidligere.

Lasse R
09/12/14, 14:00
Kanskje en får dra innom å ta det med seg da! Takk for tipset :)

BlåFare
09/12/14, 19:40
Takk for tipset ☺

Ola Moen
09/12/14, 21:08
Nice :-)

larsverm
10/12/14, 11:05
Dette nummeret er jo av særlig interesse for oss. :) Ellers tillater jeg meg å anbefale dette bladet også mer generelt. Av flere svært OK svenske bilblader er dette det eneste som jeg kjøper fast. En ting er jo "det faglige innholdet", som er gamle biler og litt annet nærliggende kulturhistorisk. Men det er også skrevet i en personlig, trivelig og humoristisk tone. Det er nesten så jeg regner bladets skribenter for gamle kamerater. :)

PekaillVolvo
28/12/14, 01:07
Men fikk dere som har lest bladet med dere den kanskje største nyheten? Kina lukter på å starte opp igjen produksjonen av 240-en...

Ola Moen
28/12/14, 13:15
Det er noe svenskene skulle ha gjort for mange år siden.
Et annet feiltrinn Volvo har gjort, er at de "glemte" bort å lage bil i varebilsegmentet. De kunnne gjort det veldig bra der. Da hadde de sannsynligvis plukket mye markedsandeler fra MB, Toyota, Ford osv.

PekaillVolvo
28/12/14, 19:20
Ja, det hadde vært VELDIG artig å få denne bilen tilbake, med noe oppdatert teknologi, men samtidig gjerne den motoren som var, for den holder jo virkelig stand... Noe forbedret støtdempersystemer, enda tryggere med tanke på kollisjoner og så videre... Åååå... det hadde vært svært interessant for de fleste... Og ja - varebilsegmentet burde jo Volvo ha gjort noe med, med tanke på alle lastebilene de har hatt, og ikke minst Duett-bilene i sin tid. Salget hadde nok vært betydelig større da, ja...

Ola Moen
29/12/14, 00:54
Trenger ikke kødde noe med 200 serien utover å gi den en betraktelig bedre motorstyring. Resten er igrunn helt greit.

larsverm
30/12/14, 01:25
Men fikk dere som har lest bladet med dere den kanskje største nyheten? Kina lukter på å starte opp igjen produksjonen av 240-en...

Ikke i nærheten av 1. april nå, vel...? :D