PDA

Vis full versjon : Volvo 240 vindusviskerproblem



John Deere
07/12/14, 23:19
Hei,

Når jeg starta bilen i dag og sku ut å kjøre merka jeg noen problemer med vindusviskera.
Det regna litt så jeg så jeg tok bryterarmen et hakk ned og da gikk viskera sakte opp og ned et par ganger og lagde en lav men uhyggelig lyd, de stoppa etter et par runder , og da midt på ruta. Jeg kunne da lett, uten særlig muskelkraft dytte, dom nedatt så dom ikke var i vegen.
Fikla endel med bryteren uten respons og gadd ikke gjøre mer med det, så jeg kjørte videre.
Etter ca et kvarter prøvde jeg igjen med bryteren, da samme som sist. Et par treige runder og stopp midt på ruta. Men det gikk ikke ann å dytte dom ned, kun dra dom helt opp. Så dom sto da der og etter å ha latt bilen stå litt for så å starte den igjen, så satt jeg bryteren i første hakk ned, og dro litt fram og tilbake på viskerarmen, da gikk dom plutslig en runde og stoppa i bånn. Og der rikker dem seg ikke.
Lurer på hva problemet kan væra? Har ikke hatt antydning til no sånt før, det har regne og snødd i hele natt, og bilen var småtungstarta om det sku hatt no å si.
Viskera på framløktene og spyleveska fungerer, så da er det vel ikke brytern som er problemet?
Har googla og søkt endel uten å bli no klokere...

Setter pris på raske svar!

larsverm
08/12/14, 03:48
Motoren kan vel også gi seg...

Nilsson
08/12/14, 09:38
Er nok i år det ryker pussermotorer på 240 :p bytta 3stk i år, alle bila hadde samme symptomene som din :)

John Deere
08/12/14, 11:48
Hmm, ja da prøver vi å bytte den, rele og bryter. Noen som kunne fortalt meg hvilket rele som går til viskera? ser meg ikke klok på koblingsskjemaet...

PekaillVolvo
08/12/14, 20:13
Trenger ikke bytte relé og bryter om det bare er motoren, vel...? :)

John Deere
08/12/14, 20:26
Nei , bytta motor nå, hørte en klikkelyd i det gamle når jeg fikler med brytern, men ikke i den nye... Må vel væra no anna en motorn da?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nilsson
08/12/14, 22:30
Funker det ikke i det hele tatt? Brukt pusser motor?
Om ikke jeg tar helt feil, så er releet kun til intervallen, pussera skal konstant om releet er der eller ikke. Mulighet til å prøve motoren i en annen bil, eller prøve en du er 100% sikker på funker?

Bryteren burde uansett fungert på ett av hakkene.

John Deere
09/12/14, 00:32
Var nok bare et resultat av dårlig jording...:rolleyes: fiksa nå , akkurat i tide med et lite snølag, hehe