PDA

Vis full versjon : 2009 xc60, får ikke gjort valg i menyer for parkvarmeren! Resetknappen funker ikke?

nilsern
07/12/14, 13:29
Hei ja! Er en helt fersk Volvo xc60 eier, og mener å lest meg noe opp på hvordan dette gjøres.
Men jeg får f.eks. ikke direktestartet varmeren fordi jeg ikke får skiftet til PÅ i displayet.
Hva kan dette være? Data feil?

ojacobs1
07/12/14, 13:58
Hei ja! Er en helt fersk Volvo xc60 eier, og mener å lest meg noe opp på hvordan dette gjøres.
Men jeg får f.eks. ikke direktestartet varmeren fordi jeg ikke får skiftet til PÅ i displayet.
Hva kan dette være? Data feil?

Holder du knappen inne lenge nok da? Skal holdes lenger enn et sekund... Funker det å sette igang varmeren på timer funksjon?

Kenut88
07/12/14, 21:27
Dessverre ikke uvanlig med feil på disse bryterne. Må trolig byttes.

nilsern
08/12/14, 08:01
Ok, det ser ut som jeg ikke får gjort noen valg med denne bryteren.
Litt rart at den skulle være utslitt da men, bilen er gått 134000km?
Får man byttet bare denne bryteren, eller må man ta hele hendelen tro?

nilsern
08/12/14, 08:04
Holder du knappen inne lenge nok da? Skal holdes lenger enn et sekund... Funker det å sette igang varmeren på timer funksjon?

Jada har prøvd dette også, men får ikke gjort noen valg i det hele tatt med denne knappen, alt annet funker.

Stig-Arne
08/12/14, 09:21
Bryteren er ikke direkte utslitt..
Men som følge av en dårlig trekking av kablene i hendelen, så gnages disse av, og gjerne kabelen til reset bryteren.
Vet om flere som har åpnet bryteren å reparert kablene i den.

aarnes
09/12/14, 12:17
Flyttet til riktig underforum

Tore
09/12/14, 12:24
Litt rart at den skulle være utslitt da men, bilen er gått 134000km?

Hvorfor skulle en parkvarmer-bryter ha sammenheng med bilens kilometerstand?

Vil nesten heller anta at det har med bilens alder og kanskje motsat proposjonalt med kilometer? (En eldre bil med lev kilometer har kanskje brukt parkvarmerere mye mer enn f.eks en Taxi med samme kilometer.)

Holern
09/12/14, 14:58
Jeg har byttet hendel (komplett) på min '08 V70, på grunn av at hverken hjulet, "READ"- eller "Reset"-knappen funka.

Selve hendelen kosta 5-600 SEK, og jobben noe lignende (må legges inn mha VIDA).
Vet ikke om jeg hadde orka å begynt og fikse den selv for den pengen....(kan ha noe med alder og tiltakslyst å gjøre) :rolleyes:
(Du slipper å gjøre noe med VIDA om du fikser selv da..)