Vis full versjon : B30 - verdi og bruksområde?
Hei. har en volvo b30 marinemotor for hånden. Hva er det verdt å gi for den om den går rundt. Er stort sett komplett motor med 3 stk stromberg gassere.
Har tenkt litt på att det hadde vert moro å bygge en b30 turbo en gang. ser folk tar ut bra med krefter av disse. Hvordan er det for eks. å montere datasprut? må man da lage dysehull i toppen eller horder det å sette dysene i innsuget? hva annet bør man ta høyde for med en slik motor?
ingen som har en ide om hva jeg bør gi for denne?
Synes at B30 er en motor med glimrende potensiale. Det man trenger er M-råder, B19ET eller B21ET stempler (3,2L) og en KG10 kam. Med porting, en god turbo og 2-3 stk AT-forgassere så klarer man formentlig 400 - 450 hk. :D
Med 142 mm Parner råder og omslipt veiv så får du 3,4 L og dreiemoment deretter. :D
Tøft :D Passer b19 stempler rett nedi? Satt k kam i denne, hvordan er den med turbo?
Men hva tror du er en grei pris. Var prat på at han ville ha 1500 kr. er vel ingen upris det?
B17, B19, B20 og B30 har alle 88,9 mm borring orginalt og stemplene passer om hverande på alle motorer etter 1974. De eldre 6 bolt veivene bruker andre råder.
D og K-kammene er gode turbokammer.
Kr. 1500,- er billig hvis motoren er i orden.
Ok da blir det ratt handel :) er en marinemotor... håper det er 8 bolt veiv..
B30 er vel i bun og grunn en b20, så er vel greit å få tak på pakninger,lager og andre deler?
Detter er jo gromt :-) Kjør på med prosjekt, KG har nok fortsatt mye deler til denne.
Prosjekt tråd ønskes her ja!
hehe. må gjøre ferdig det prosjektet jeg har først ;) men om motoren er bra kjøper jeg den og har den på lur ;)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.