PDA

Vis full versjon : bytte bakrute 945



H.Ihle
05/12/14, 00:17
Som overskroften sier, fremgangsmåte på å demontere og montere ny rute i bakluka på 945.. Noe man kan gjøre selv? Lønner det seg å ta av hele luka å ta det på benken?

Falco760
06/12/14, 17:34
Den er limt. Tror mange av de er limt med butyl, et slags lim som ikke tørker. Men kan godt være det er vanlig lim. Den må skjæres ut, så er det bare å lime rett in igjen. Ingen vits å ta av luka. Bruk sika rutelim, og ingenting annet!

H.Ihle
06/12/14, 18:32
takker:) gamle ruta som står der nå er jo knust da, bare for å gjøre det litt værre..

Falco760
06/12/14, 21:38
Akkurat. Neida, det gjør det enklere ;) Da trenger du bare en flat kniv, som er som et barberblad i enden. Så tar du på hansker og bare kutter vekk hele fugen med glass og alt ;)
Men hvis det er sånn seigt lim, så MÅ du gjøre det rent helt ned til metallet hvis du skal bruke vanlig lim etterpå

H.Ihle
07/12/14, 02:47
Takker, da ser jeg litt lysere på det igjen :)

H.Ihle
08/12/14, 18:05
Men om jeg skulle bytta hele bakluka, er det en kontakt til all elektronikken i luka, evt hvor?

Jan-Einar Jenssen
18/12/14, 06:38
Men om jeg skulle bytta hele bakluka, er det en kontakt til all elektronikken i luka, evt hvor?

begge kontaktene ligger ovenfor det plastdekset som er helt bak mot luka, i taket. festa med 6? plast skruer som skrus ut met flatthjern og 2 ledinger viss du har bagasjeromsbelysning. :)