PDA

Vis full versjon : Ta ut førersete på s80.



lars otto skiftesvik
02/12/14, 13:12
Jeg skal ta ut førersete på min s80 som er spekket med elektriske komponenter dette skal jeg levere inn til sying av sømmen på siden av setet.
Dette skal gjøres av ett firma i Åsane Bergen.
Jeg har tidligere løsnet setet fra gulvet da jeg skiftet modul for setevarmen men jeg koblet ikke fra de elektriske koblingene.
Mitt spørsmål er om det er nok med å koble fra batteriet på bilen før jeg kobler fra setet eller risikerer jeg all verdens feilmeldinger ved å ta ut setet.

Er det noen her på forumet som har foretatt samme jobben og som kan komme med tips i denne forbindelse.

Daniel V
02/12/14, 18:11
Bare å koble av batteriet om du er redd for feilmeldinger. :) Har tatt ut setet på min S80 flere ganger i forbindelse med rengjøring i min. Null stress :)

aarnes
02/12/14, 19:20
Bak på setet er det to "ører" (på hver side)
Dytt disse opp eller ned (husker ikke) så får du lagt seteryggen helt ned over sitteputa - da blir det vesentlig lettere å ta ut av bilen. pass på så skinnene til setet ikke tar borti rattet, kan fort bli stygge merker.

lars otto skiftesvik
02/12/14, 19:21
Takker deg så mye for hjelpen, det var godt å vite att jeg ikke risikerer problemer ved å koble fra det elektriske.

Daniel V
02/12/14, 22:02
Ingenting å være redd for! :) Dette er noe av det enkleste man kan gjøre sånnsett :)