PDA

Vis full versjon : bytte komplett interiør V70N D5 2003



torwith
01/12/14, 07:08
hei

Etter 4 år med hardt misbruk av delvis stoffseter har 2 barns ødelagt fars bil. Jeg har sett at flere på finn.no selger komplett skinninteriør til disse bilene. MEN mange av de har masse elektronikk (elseter med memory). I dag har jeg "vanlige seter" med manuell betjening. Da kommer spørsmålet som har blitt stilt før på forumet men som jeg ikke fant på søkfunskjonen..

Er det mulig uten for mye jobb å gå for framstoler med memory? Kan dere utdype hva som må til av deler? ELLLER skal jeg leite etter skinnseter av manuelle typen.

Passer seter fra 2004-2007 rett inn i min modell?

Hva synes dere er "fair" pris for komplette nye (gamle) seter?

TurboNoob
01/12/14, 08:29
Facelift kom ikke før på 2005 modell, så 2004 er lik som din.

Jimmen
01/12/14, 10:54
Rimelig sikker på at stolfester fra 00 - 08 er like.
Men det elektriske på stolene går via canbus styringen så her må du helt sikkert til volvo for å legge inn SW for at det skal funke vil jeg tro.. Om du er så heldig at kabler ligger klart :)

Uansett er jeg VELDIG intressert i å høre hva du finner ut da jeg har lyst på full skinn med memory selv!

Edit :
Tholandsli fikk jo slike stoler til å funke i en gammel 960, skal høre med han og komme tilbake jeg.

RuZleBiFf
01/12/14, 12:24
Sånn i teorien trenger man vel ikke mer enn strøm for at de skal fungere. Men da fungerer selvsagt ikke forskjellig instillinger med forskjellige nøkler osv.
Motoren og alt sånnt sitter jo rett i setene, så de MÅ ikke snakke med canbus for å fungere.

Ang pris, så ville jeg leitet i Sverige også. De har et mer riktig syn på hva gamle volvodeler er verdt.

Torsen67
01/12/14, 20:19
Monterer du el-seter så tror jeg ikke du får memory til å virke. Selve kontakten inn i setene er vel heller ikke like?

aarnes
02/12/14, 19:22
Forskjellige kontakter under stolene (jeg har forsøkt) og løsningen er å flytte over kontaktene fra gammelt sete til nytt. blir litt "klipp&lim" men bør fungere.
og du vil ikke få memory til å fungere.

torwith
03/12/14, 08:08
takk for mange gode svar. Tror jeg går for skinnseter som er "vanlige UTEN MEMORY" blir mye lettere. Vil ikke bruke masse penger på bilia med software/prakk. Akkuratt lagt igjen 18000,- på Bilia lillestrøm :mad:

Hvis noen av dere kjenner noen som skal selge komplett skinninteriør til 2001-2004 V70N i fornuftig prisklasse ta kontakt.. Ikke fantasipriser som Bildesign har.. Gidder ikke bruke all verden på en gammel bil som snart runder 300000km.. Har inn en henvendelse til et bildemonteringsfirma på hamar.. Håper det går i havn.. skulle få et sett til under 4000.. men venter på bilder.. frykter at førersetet ikke er bra nok...

aarnes
03/12/14, 22:12
Sjekk bildelsbasen.se - du må en tur over til Sverige men kan gjøre mange gode kupp.
Søk på "Demonteringsobjekter" der - da finner du biler som du kan demontere fra selv.
Husk at om du kjøper komplett interiør/stoler fra Sverige så følger IKKE airbager med - fraråder derfor å gjøre det.
Men om du demonterer selv, så følger de med.
sjekk også blocket.se og svxc.se - kommer ut mye snadder der støtt og stadig.

Jimmen
03/12/14, 23:29
er det andre seter på facelift utgaven? tenkte det var like skinn seter fra 00 - 08 jeg, bare man fikk med og uten memory.

JH480
03/12/14, 23:32
Pass på å koble fra batteriet når du skal skifte setene. Airbaglampe på slettes med VIDA.

volvoRsport
04/12/14, 08:28
er det andre seter på facelift utgaven? tenkte det var like skinn seter fra 00 - 08 jeg, bare man fikk med og uten memory.

Setene i '05-> har stoff nederst på sidene hvor panelet til setejusteringen sitter.